Dne 1. 8. 2023 Social
Sociální síť Facebook spojuje miliardy uživatelů po celém světě. Ale s rostoucím využíváním této platformy se zvyšují i rizika související s bezpečností účtů. K hackerským útokům na účty dochází dennodenně a škody leckdy jdou do statisíců. Jak zajistit bezpečnost vašeho účtu na Facebooku tak, aby byl dostatečně opevněný před nežádoucím napadením a problémy? V tomto článku se podíváme na několik důležitých kroků, jak toho dosáhnout.
Především ztráta peněz. A může jít o částku nepříjemně vysokou. Jakmile se hacker nabourá do vašeho účtu, který je spojený s Business Managerem, snadno už nastaví reklamní kampaně s astronomicky vysokým denním rozpočtem. A ten se bude odečítat z vaší platební karty, dokud Facebook účet nezablokuje.
Chcete slyšet dobrou zprávu? Facebook většinou tyto „ukradené peníze“ vrací. Je tu však ještě jedna špatná zpráva: obnovení facebookového účtu bývá obrovský problém a táhne se leckdy i řadu měsíců. Podpora Facebooku nekomunikuje v češtině. Pracovníci podpory většinou problematice nerozumí a veškeré dotazy přeposílají na interní tým, ovšem na nikoho z interního týmu přímý kontakt nezískáte. Pracovníků podpory se na vás často během řešení problému vystřídá více a vy jste nuceni zodpovídat stále stejné dotazy a poslouchat ujištění typu „problém řešíme, vyčkejte“.
No a pak je tu i jedna hrozivá (avšak bohužel reálná) varianta, že dočasná blokace účtu může vést k trvalé blokaci a k úplné ztrátě možnosti inzerovat. Prevence proto není nikdy dost a neuškodí dodržovat bezpečnostní pravidla, která vám pomůžou riziko napadení vašeho účtu eliminovat. O jaká pravidla jde?
Základním kamenem vašeho nedobytného opevnění na Facebooku je dokonalé nastavení a zabezpečení osobního účtu, které naleznete v sekci Settings & privacy > Settings > Security and login.
Rovnou pusťte z hlavy jednoduchá hesla typu 123 apod. Heslo by mělo obsahovat kombinaci velkých i malých písmen, čísel a speciálních znaků. Je důležité, aby takové heslo nebylo použito nikde jinde. Zároveň je dobré heslo pravidelně měnit a vyhnout se používání stejného hesla na různých platformách.
Rozhodně se vám také vyplatí zapnout dvoufázové ověření pro váš účet na Facebooku. Dvoufázové ověření znamená, že kromě hesla je ke vstupu potřeba další ověřovací kód, který vám bude zaslán na váš telefon nebo e-mail. Tím zvyšujete bezpečnost účtu, protože i když někdo získá vaše heslo, bude potřebovat také fyzický přístup ke druhému ověřovacímu faktoru.
Toto je další důležitý kámen do opevnění vašeho facebookového účtu. Jakmile se na něj kdokoli přihlásí z neznámého zařízení, obdržíte okamžitou notifikaci s podrobnostmi o přihlášení. O jakémkoli podezřelém pokusu o přístup tak budete hned informováni.
Nebuďte zbytečně přihlášení na více zařízeních a tato přihlášení pravidelně kontrolujte v Zabezpečení a přihlašování. Tamtéž můžete zapnout i Facebook Protect (jde o povinnou ochranu, nejspíš ho zapnutý máte).
Nastavení a zabezpečení vašeho osobního facebookového účtu naleznete v sekci Settings & privacy > Settings > Security and login.
Pro nastavování reklam používejte vlastní Business Manager a veškeré přístupy sdílejte pouze partnersky. Potřebujete přidělit správcovská práva někomu jinému? Dobrá, může být… pokud je to někdo, komu stoprocentně důvěřujete. Ale ve vlastním zájmu mu je po dokončení projektu opět snižte, nebo jej odstraňte.
Zakládáte si Business Manager? Pak se ujistěte, zda nemáte již nějaký vytvořený! Dostanete se do něj přes nabídku ve vašem osobním profilu po pravé straně. Pokud se proti své vůli ocitnete v Meta Business Suite, stačí se dole přes nápovědu prokliknout do Business Manageru a tam si nahoře vlevo rozkliknout, kde všude jste přidaní (viz barevná kolečka).
V Business Manageru si vlevo nahoře rozklikněte, kde všude jste přidaní (viz barevná kolečka).
Zakládejte Business Manager pouze pod profilem existující reálné osoby, která je aktivní na Facebooku a je schopna ověřit svoji totožnost přes doklad (OP nebo řidičský průkaz). Facebook si toto ověření totiž může vyžádat a jelikož vytvářet profily neexistujícím osobám je proti jeho pravidlům, účty obsahující neexistující profily Facebook velmi často zablokuje.
Totéž se týká i těch, které do BM přidáváte. Dovnitř pouštějte pouze existující osoby schopné prokázat se dokladem totožnosti. A přístup umožněte jen těm, kteří jej nutně potřebují.
Mějte v Business Manageru alespoň dva správce. Pokud má BM pouze jednoho správce, kterému je nedejbože zablokován osobní účet, už se do Business Manageru nikdy nedostane.
Je nutné dvoufázové ověření pro všechny, kdo jsou v Business Manageru. Nastavíte ho v sekci „Nastavení firmy“ a „Informace o firmě“.
Mějte vyplněné informace o firmě (informace slouží pouze Facebooku pro případ, že by vás chtěl kontaktovat). Najdete je taktéž v sekci „Nastavení firmy“ a „Informace o firmě“.
Je nutné mít ověřenou doménu, a to z důvodu bezpečnosti. Dokazujete tím, že doména, na kterou vedete vaši facebookovou reklamu, je opravdu vaše.
Přijdou vám tyto rady přehnané? Buďte si jistí, že hackeři dnes používají vysoce sofistikované nástroje a vždy budou o několik kroků před vámi.
Mít s Business Managerem propojenou kartu, na které máte uložené veškeré prostředky, to už se vymstilo dlouhé řadě lidí před vámi. Co tedy s tím? Doporučujeme zřídit si zvlášť kartu pouze pro Facebook, abyste v případě nutnosti jejího zablokování/pozastavení neohrozili funkci ostatních nástrojů. Doporučujeme držet na kartě pouze omezenou částku potřebnou k platbám za reklamu. Zde je však nutné myslet na měsíční rozpočty, protože nedostatečný zůstatek má za následek pozastavení reklam..
Říkáte si, že jste příliš malí hráči na to, aby po vašem účtu někdo šel? Tady vás musíme vyvést z omylu, protože hackeři dnes používají vyspělé softwary, které si očichávají tisícovky účtů najednou a příliš neřeší, komu účet patří. Proto si dávejte pozor, kam zadáváte své přihlašovací údaje, neklikejte na podezřelé odkazy a snažte se vyhýbat podvodným aplikacím (před stažením si přečtěte hodnocení aplikace, podívejte se, zda nejste mezi prvními, kdo aplikaci stahuje a ověřte si i jméno vývojáře).
Typická ukázka scamu na Facebooku. Podvodné zprávy často poznáte i podle špatné češtiny.
A nejde jen o Facebook, scam může číhat kdekoli! Proto mějte zabezpečený nejen Facebook a e-mail, ale i další kanály a sociální sítě (Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter, ...). V online světě trocha té paranoické opatrnosti není na škodu a pomůže vám vybudovat kolem vašeho facebookového účtu bezpečné opevnění.
Jsme digitální marketingová agentura a kromě jiného školíme marketing. Chcete ve vaší firmě proniknout do placených kampaní na sociálních sítích? Doporučujeme vám školení Základy reklamy na Facebooku a Instagramu.
Potřebujete poradit, jak spouštět marketingové kampaně na Facebooku bezpečně? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme k tomu, aby Facebook pracoval pro vás.
Zdroj fotografií: Depositphotos.com, Facebook, In creative