Dne 3. 8. 2017 Social
Svět sociálních sítí se mění stejně rychle jako příspěvky na facebookové zdi. Objevují se nové trendy a formáty, jiné mizí v pomyslných černých dírách sociálních světů a z některých se postupně stávají stálice pomyslného facebookového nebe. Jaké novinky, změny a trendy přineslo posledních pár týdnů?
Jedna z prvních informací, které k zákazníkovi přes firemní profil na Facebooku putují, je profilová fotka a fotka v záhlaví.
Zatímco do profilové fotky se ve většině případů vkládá logo značky, cover fotka nabízí prostor pro větší kreativitu a umožňuje například blíže představit produkt nebo službu. Vývojáři z Facebooku to dobře vědí a neustále hledají nové způsoby, jak tento vizuální prostor co nejlépe využít.
Nově můžete místo cover fotky nahrát cover video. Facebook tuto funkci zatím testuje, není proto dostupná u 100 % profilů. Pokud možnost přidat cover video na svém profilu máte, pro její využití je nutné splnit několik formálních požadavků (například délku 20–90 sekund a doporučené rozlišení 820 x 464 pixelů).
Facebook na firemních stránkách nově testuje možnost nahrát cover video, které značkám umožňuje nápaditě odvyprávět jejich příběh.
Zdroj: facebookový profil HANÁK Centrum
Video formát každé firmě nabízí způsob, jak rychle a nápaditě ukázat, co dělá, nebo sdělit příběh své značky. Každé video se automaticky spouští beze zvuku, ten se ale dá manuálně zapnout, tak jak jsou na to uživatelé Facebooku zvyklí i ve feedu. A dobrou zprávou je, že cover video funguje i na mobilních zařízeních.
Co myslíte, nahradí videoformát klasickou cover fotografii na všech firemních profilech? A dočkáme se jí i u profilů soukromých? Nechme se překvapit, co nám Facebook nachystá.
S „cover prostorem” je spojená i možnost do něj nově přidávat cover text. Jeho maximální možná délka je 100 znaků, popisek tak můžete využít například k prezentaci sloganu, popisu značky nebo do něj uvést hashtag spojený s vaším brandem.
Facebook tuto funkci testuje spolu s možnostmi videa, uvidíme, kam se novinka posune.
Do cover textu můžete uvést například svůj brandový hashtag.
Zdroj: facebookový profil Galard
Ať už preferujete výslovnost [gif] či [džif], jedno je jasné. Tento grafický formát nově můžete nahrávat jako profilový obrázek. GIF má sice omezené barevné rozlišení, ale na rozdíl od jiných formátů umožňuje jednoduchou animaci.
Funkce se taktéž zatím testuje.
Jednou ze starších, ale stále velmi oblíbených novinek, je možnost přidávat k fotografiím, videím a statusům reakce. Kromě klasického lajku tak na facebookové příspěvky můžete reagovat srdíčky, intenzivním smíchem nebo vyjadřovat smutek.
Skvěle tuto funkci využijete, když například chcete fanoušky nechat o něčem hlasovat. Cestují raději k moři, nebo do hor? Líbí se jim auto typu A, B, nebo C?
Reakce jsou skvělá možnost, jak nechat fanoušky hlasovat.
Zdroj: facebookový profil Auto Palace Volvo - autorizovaný dealer
Trendem, který se nám osvědčil, je možnost přidávat na Facebook obrázek ve velikosti 720 x 1000 pixelů. Na timeline logicky zaujímá větší prostor, a tak přitáhne pozornost. Využít se dá pro prezentaci vizuálně zajímavého obsahu, například pro módní značky nebo cestovní kanceláře.
Tento typ příspěvků má podle našich statistik také větší dosah než v případě klasické čtvercové velikosti, vyzkoušejte ho také.
Zdroj: facebookový profil Last Minute Centrum s.r.o.
Ještě jednodušší prodej přes sociální sítě zajišťuje možnost nabídnout své produkty přímo na Facebooku. Na firemních stránkách je možné založit kartu OBCHOD, která umožňuje přidat produkty včetně informací o ceně.
Skvěle toho využijí například firmy s oblečením, které mohou ve stylizovaných fotografiích označovat jednotlivé kousky a posílat své zákazníky přímo do e-shopu nebo jim nabídnout možnost koupi přes Facebook zprávy.
Prodávat přes Facebook ale můžete i služby, zkuste zákazníkům nabídnout svatební balíček nebo zážitkový víkend v přírodě.
Funkce obchod nabízí správcům facebookové stránky navést zákazníky rovnou do e-shopu.
Zdroj: facebookový profil Erengo - Alpinestars Eshop
Motá se vám z neustálých novinek na sociálních sítích hlava nebo máte pocit, že vašemu obsahu na sociálních sítích chybí pomyslná šťáva? Ozvěte se nám, rádi vám s tvořením obsahu na sociální sítě pomůžeme.