ACRA Sport: 10 tipů, jak zvednout tržby o 111 %

Dne 16. 7. 2023 publikoval Martina Machalová

A to za pouhé první 3 měsíce spolupráce! Klient ACRA Sport k nám přišel na přelomu října a listopadu 2022, tedy v období největší sezóny, kdy se v e-commerce rozhoduje o úspěchu a neúspěchu a často také o bytí a nebytí. 

1200x628CS-ACRA.jpg

Propad e-shopu se sportovní výbavou byl dlouhodobější a my měli šibeniční termín na to vše zachránit a vyrůst. Přečtěte si, jak jsme bleskově nastavili strategii a také ji ihned zrealizovali. Kdo ví, třeba i váš e-commerce projekt potřebuje rychlý zásah na těch správných místech, tak se inspirujte.

 

#1: Optimalizace účtů je základ

Kudy se na začátku vydat? To nám u všech nových klientů poví úvodní audit účtů. Máme prověřený checklist, který ukáže spoustu příležitostí, jak značku posunout dál. U ACRA Sportu se ukázalo, že se nepracovalo s vyloučením umístění na úrovni účtu a s vyloučením klíčových slov na téže úrovni. Velký potenciál skýtaly také optimalizační strategie, my ale museli konat a tržby přinášet hned.

Ukázka segmentace v PMAX.png

Takhle může vypadat střípek z PMAX kampaně, která je zaměřená na sezonní produkty.

#2: Segmentace v rámci PMAX

Základem výkonu u tohoto e-shopu jsme určili Performance Max, která měla při přebírání účtu velmi vysoké PNO. 

Jako první jsme se zaměřili na dražší produkty typu fitness strojů, kdy jsme jednotlivé skupiny produktů dělili podle typů a velmi detailně tak tvořili publika, kterým produkty nabídneme. Pracovali jsme s publiky z webu i s custom publiky na základě vyhledávacích dotazů i návštěv konkurence. 

Druhá PMAX kampaň byla zaměřená na levnější produkty jako jsou třeba sáně, boby, brusle… Vybrali jsme sem sezonní produkty a opět detailně segmentovali publika. Ostatní produkty, třeba letní stany, jsme nechali v klasické nákupní kampani.

 

#3: Myslete na sezónu

Podzim se právě mění v zimu, předvánoční čas nastává… Není to žádné novum, že pofrčí zimní sportovní výbava. Jenže v zimě 2022 téměř nesněžilo a my museli být ve střehu. Jakmile totiž začalo, spustili jsme okamžitě kampaně na sáňky, boby či lyže, čímž jsme se dostali před konkurenci, která v pátek nestihla reagovat. To víte, e-commerce víkendovou pauzu nezná, kdo chce vytěžit maximum, musí jet naplno.

Křivka tržeb bobů.png

Začíná sněžit? I počasí může být gamechanger ve správě výkonnostních kampaní. Takhle nám vyletěly prodeje bobů právě ve chvíli, kdy nám klima začalo přát.

#4: Cílení na dražší produkty se vyplácí

ACRA Sport má v nabídce opravdu velmi široké portfolio produktů. V rámci Facebooku jsme se proto rozhodli v prospektingu pro 2 kampaně – vsadili jsme na dražší produkty v segmentu fitness, a to nad 1 500 Kč, což se nám výrazně lépe doručovalo a měli jsme i větší návratnost.

Ve druhé kampani jsme poté zařadili produkty spadající do kategorie zimních sportů, s nimiž jsme pracovali také na základě aktuálního počasí.

 

 

#5: Propojte vizuální styl kampaně na Fb i v PPC

Jednotný styl kampaní je dnes už standardem, který však ACRA Sport dosud nedodržoval. Zákazníka můžeme zasáhnout na Facebooku, v Google Ads i na Skliku a zapamatovatelnost díky společným prvkům je proto zásadní i z hlediska brandu. Jednotící vizuál a tonalita jsou věci, které ani ve výkonu nesmíme opomíjet.

kreativa1a2

Ať už tvoříme příspěvek na Facebook, obrázek do kampaně nebo třeba karusel, jednotný vizuální styl a tonalita je klíčová pro udržení zákazníka v kontaktu s naší značkou.

 

#6: Testujte kreativy

Pro kategorie i jednotlivé produkty jsme nachystali několik různých kreativ a vyhodnocovali si je. Vytvořili jsme kreativy s muži a ženami, vymysleli celou novou komunikaci fitness zboží a zimních produktů, při kterých jsme se zaměřili také na jarní prázdniny. To vše jsme naladili do různých formátů od videa po karusely, abychom měli široké možnosti ve vyhodnocování a podpoře těch nejúspěšnějších.

muzazena

Jedno téma, více variant. Při testování kreativ se vyplatí vytvořit více možností, abyste se poté mohli zaměřit na tu nejúspěšnější.

#7: Zařaďte videa

Video řekne více než tisíc slov. Je dynamické, pracuje s více smysly a dokáže i více pobavit. V současné době je námi připravené hravé video nejvýkonnější kreativou, se kterou pracujeme především v rámci facebookové akvizice. Tam nám pomáhá k oslovení velkého množství lidí, na které následně cílíme pomocí remarketingu.

#8: Testujte cílení

Přestože se stále více doporučuje široké cílení, my jsme neměli čas na dlouhé učení kampaní. Proto jsme se rozhodli cílení konkretizovat, aby se systémy co nejrychleji rozjely na plný výkon. Testovali jsme proto:

  • Cílení na podobná publika z nakupujících

  • Cílení na zájmy (fitness nebo zimní sporty)

  • Cílení na custom publika na Google dle vyhledávání a návštěv konkurence

  • Cílení na konkrétní weby

Vše jsme neustále vyhodnocovali a zaměřili se následně na cílení, které pro nás bylo nejvíce konverzní.

 

#9: Pracujte s akcemi

Jak podpořit výkon ještě víc? Jasně, akcemi a slevovými kódy. Ten platil na kategorii fitness a byl nejúspěšnější za celou dobu existence e-shopu. Slevový kód jsme využili v rámečku v prospektingu na Facebooku, v šabloně Sklik a samozřejmě byl také součástí veškerého remarketingu a dynamického remarketingu. O akci se zákazníci dozvěděli také v obsahu a v e-mailingu. To je nesporná výhoda toho, když můžeme pracovat komplexně a pokrýt všechny možné komunikační kanály, které se tak navzájem podpoří.

 

#10: Reálná data jsou nejlepší vodítko

Cookies lišta dokáže s daty v Google Analytics udělat nepěkné věci. A proto jsme se raději řídili daty přímo od klienta, který nám je posílal na denní bázi přímo z interního systému. Proto jsme mohli přesně řídit naše kroky a upravovat kampaně na základě skutečného výkonu.

Práce s akcemi 2.png

A výsledky?

Ve srovnání předchozích 3 měsíců a následných měsíců pod naší správou a bleskovou prací na kampaních jsme tedy zaznamenali 111% růst. Pokud se podíváme na meziroční srovnání, jde o růst o 82 % při dodržení 20% PNO, které jsme si s klientem určili hned na začátku spolupráce.

 

Nelámejte hůl nad svým e-commerce projektem. Vsadíme se, že najdeme spoustu potenciálu, jak může vyrůst. Rychle a přitom dlouhodobě. Stačí se nám ozvat a my se na to podíváme.

 
ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence