Na prvním AI restartu jsme nemohli chybět

Dne 2. 7. 2023 publikoval Martina Machalová Konference

Na první celodenní konferenci v ČR zaměřené na umělou inteligenci a její využití jsme nemohli chybět. Tento svět plný potenciálu vytváří neustále nové možnosti a mění náš pohled na technologii, kterou můžeme využít nejen v marketingu. O čem první AI restart byl? 

 

ai5blog

AI + e‑shop + e‑mailing

Praktickou ukázku využití umělé inteligence přinesl Daniel Nytra. Na názorných promtech ukázal, jak umělá inteligence pomáhá v e-mailingu a jak díky ní minimalizuje negativa, která při práci s emailingem nacházel. 

V rámci e-mailingu považuje v dnešní době zaměřit se na 3 fáze:

  1. personalizaci obsahu,

  2. predikci vhodného času doručení pro každého uživatele,

  3. automatizaci.

A právě s těmito fázemi může pomoci umělá inteligence. 

Při práci s e-mailingem je vhodné publikum dělit a neposílat každému totožné sdělení. Třeba na základě RFM analýzy, kdy uživatele dělíme podle jejich nákupního chování. Pomocí umělé inteligence můžeme vhodně vytvořit úvodní textaci a do newsletteru dynamicky vkládat produkty, které jsou pro ně vhodné na základě historie nákupů.

Díky automatizovanému sdělení, předmětu, produktech v emailingu a vhodnému času odeslání se nám může výrazně zvýšit nejen open rate, ale také konverzní poměr a tržby. V rámci přednášky se objevilo mnoho promtů, které zkusíme otestovat i v In creative při tvorbě newsletterů.

 

Praktické využití ChatGPT a automatizace v každodenním životě salesáka

V rámci marketingu není důležité jen tvořit kampaně a hezkou kreativu, ale také komunikovat s klientem a rozvíjet jeho byznys. Právě s těmito oblastmi může pomoci mnoho tipů od Anny Bohoněk, která ukazovala možnosti využití AI v roli obchoďáka a projekťáka.

Umělá inteligence nepomáhá pouze tvořit texty či grafiky, ale dokáže také pomoci s poznáním klienta. S placenou verzí Chat GPT Plus a máte přístup k pluginům a dokážete zjistit vše o svém klientovi. Pochopíte tak lépe klientův byznys a dokážete mu nabídnout služby přímo na míru.

Další užitečná funkce umělé inteligence, která vám může velmi pomoci v komunikaci s klientem, je transkripce video hovorů. Pokud při videohovoru s klientem trávíte čas psaním poznámek, nemůžete se plně soustředit na vše, co vám říká. Vyzkoušejte nástroj tl;dv, který vám udělá zápis z meetingu i shrnutí. Předáte tak informace specialistům a zrychlíte celý proces.

Pozornost během schůzky s klientem.png

Autor: Anna Bohonek

V neposlední řadě můžeme umělou inteligenci využít při tvorbě LinkedIn postů, kdy nemáme vždy dostatek prostoru na tvorbu příspěvků. Do nástroje AudioPen stačí nahrát vlastní myšlenku a díky propojení s ChatGPT získáte během 4 minut velmi povedený LinkedIn post i včetně hashtagů. A pokud poté tápete s kreativou, není nic jednoduššího než využít MidJourney.

Linkedinový příspěvek pomocí umělé inteligence.png

Autor: Anna Bohonek

Strategické využití AI ve výkonnostním marketingu

V agentuře neustále řešíme, jak co nejefektivněji využívat umělou inteligenci ve výkonnostním marketingu, proto nás zaujaly i další tipy od Zdeňka Pešičky. Zajímavým tipem hned v úvodu byly nástroje, které můžeme využívat ke sledování reklam konkurence – adbeat či Browse Ai. Tyto nástroje se zatím stále učí a nejsou dokonalé, je však dobré je mít v povědomí.

Kromě informací o cílové skupině se od umělé inteligence snadno dozvíme o překážkách, které brání v nákupu. Využitím vhodných USP v reklamách pak zákazníkům pomůžeme při rozhodování. Kromě toho umělá inteligence dokáže definovat, na jaké zájmy cílit například na Facebooku či Google Ads. Tohle může pomoci například juniorům, kteří nemají zatím takové zkušenosti s tím, jaké možnosti cílení tyto nástroje nabízí

 

V neposlední řadě nám může pomoci AI s tvorbou textací do reklam. Zde máme zatím lepší zkušenosti s tvorbou textací do reklam na Facebooku. Při tvorbě textů do vyhledávací sítě či responzivních obsahových reklam totiž umělá inteligence nevyužije správný počet znaků. 

Je to ale něco, co neustále testujeme a hledáme nejvhodnější promty a napojení do Google sheetů, aby i tvorba reklam do dalších nástrojů kromě Facebooku byla jednoduchá a využitelná s umělou inteligencí.

 

Ukázka promtu zadaného do ChatGPT a jeho výstup.png

Marketing design s AI

Na závěr určitě chceme vyzvednout prezentaci od Michala Krčmáře, která byla vytvořena celá pomocí umělé inteligence. Celou ji odprezentoval avatar, který vypadal jako Michal. 

Co myslíte, jedná se o budoucnost konferencí?

Jsme rádi, že jsme měli možnost na této konferenci být a již teď se těšíme, až všechny promty prakticky využijeme při naší práci. Také zařazujete umělou inteligenci do své práce nebo je to pro vás zatím neznámo, kterému nevěnujete pozornost?

Zdroj fotografií: prezentace řečníků

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence