Dne 7. 3. 2016 Social
V dnešním článku se zaměříme na sociální síť, která velí současnosti. Ještě než se však pustíte do samotné správy profilu, je potřeba poznat hlavní myšlenku Twitteru, jak se na něm pohybovat a jaký užitek může poskytnout právě vaší firmě.
Představte si Twitter jako jednu velikou džungli nebo rozsáhlou počítačovou hru. Oproti ostatním sociálním sítím, je Twitter opravdu divoké prostředí, kde se hraje s každým písmenem, uživatelem a vteřinou. Je symbolem současnosti, takže by se na něm měly objevit ty nejžhavější aktuality, novinky nebo naše aktuální smýšlení a příspěvky postavené na současné náladě. Je třeba si ho představit jako komplikovanou síť a tak s ním i zacházet. Vaším cílem bude navázat síť s co největší škálou uživatelů, ať už se jedná o vaše konkurenty, potenciální partnery nebo zákazníky.
Jelikož se v celém světě denně objeví cca 400 000 000 tweetů a na jeden máte jen 140 znaků, šance, že někdo uvidí ten váš, se výrazně snižuje. Proto doporučujeme tweetovat o něco více než třeba na Facebooku nebo jiných sociálních sítích. Uživatele byste měli zaujmout v prvních 3 vteřinách, takže na přílišné slovíčkaření tu opravdu není čas. Na Twitteru se jde rovnou k věci a v tom spočívá jedno z jeho kouzel.
Pamatujme, že netweetujeme pro sebe, ale pro naše publikum, a tak bychom si ho měli i stavět. Lidé chodí na Twitter za účelem dozvědět se něco nového a být v obraze. Pokud v nich vyvoláte respekt, autoritu a pozornost, stanete se pro ně zajímavými. Neučiníte tak tweetováním pouze o vaší firmě.
Kromě propagačního obsahu, by se na vašem účtu měly objevit tweety osobní, inspirativní a externí. Do osobního obsahu patří něco ze zákulisí vaší společnosti. Nebojte se ukázat tvář, svou filozofii či občas zavtípkovat. V externím obsahu máte jedinečnou možnost prokázat svůj rozhled v oboru. Sdílejte příspěvky, články a obsah dalších lidí, kteří vás nějakým způsobem inspirují a od kterých čerpáte know how. Dejte vědět o tom, co víte ze světa. Inspirativní příspěvky jsou takové, které nějakým způsobem povzbuzují, inspirují a motivují. Patří tam různé citáty, fotografie, moudré myšlenky a rady. Jedná se o vůbec nejzajímavější a nejsdílenější příspěvky na Twitteru. Opakuji, že Twitter je rozsáhlá síť a ta se nebuduje pouhým sledováním uživatelů, ale i zmínkách o nich, komunikaci s nimi a retweetování jejich obsahu. Pouze tak budete schopni stavět opravdovou síť.
Pokud nejste pán Google nebo Beyoncé, nečekejte, že vás dobrovolně budou sledovat kvanta lidí. Na Twitteru si sami sestavujete své publikum tím, že první krok uděláte vy. Velká část vás potom bude sledovat zpátky. Má to velké výhody, jelikož si můžete zvolit uživatele s konkrétními zájmy, koníčky nebo fanoušky konkrétních uživatelů.
Vypadá to jako věda? U nás v In creative nás Twitter moc baví a bude nám ctí na něm spřádat síť právě vaší firmě. Neostýchejte se a napište nám. :)