Chcete začít s reklamou na Facebooku? Zvolte správnou kreativu

Dne 30. 8. 2023 publikoval Eva Bahr Rudová Social PPC

Fotka, video, GIF, nebo carousel? Způsobů, jak na Facebooku ukázat svoji službu nebo produkt je celá řada. Zjistěte, jaký formát kreativy zvolit, abyste zaujali publikum a dosáhli požadovaných cílů.

magnetFB2.jpg

Klasické statické bannery nadevše, nebo už ne?

Pokud si nejste jistí a s reklamou začínáte, zvolit klidně můžete statický banner. Tím totiž nic nezkazíte. Dokud Meta neprovede zase změny. Aktuální (léto 2023) doporučené velikosti jsou 1200×1200, 1200×628 a 1080×1920 pixelů. Je to klasika, na kterou jsou uživatelé Facebooku zvyklí a při správném nastavení reklamy můžete dosáhnout pěkných čísel. 

Využijte statické bannery pro propagaci konkrétního produktu či služby!

  • Hodí se pro jednoduchá a rychlá sdělení jako pro speciální akce, slevy, nové produkty.

  • Po vizuální stránce musí být atraktivní, stručné a jasné.

  • Grafika by měla obsahovat logo, call to action a claim, který zaujme.

 

TIP: V remarketingu využívejte recenze – stále narážíme na to, že je klienti nevyužívají, přičemž jsou nad zlato – jak autentické recenze ze stories, tak i recenze z Heureky.

 

staticke-banery2

Videa fungují. Musí ale zaujmout na první dobrou

Máte k dispozici hezké video? Sem s ním! Jestli někdy byla vhodná doba na videa v reklamách, je to teď. I když jsou statické bannery klasika, díky videím můžete snadno a rychle předběhnout vaši konkurenci. Nabídnete totiž uživatelům něco mnohem záživnějšího. Musíte je ale rychle zaujmout. Pozornost člověka po nějakém čase upadá, a proto doporučujeme tvořit kratší videa a spoty, které nepřesáhnou 15 sekund.

TIP: Důležité je zaujmout v prvních 3 sekundách - zkuste testovat více videí s různým úvodem a uvidíte, co vám funguje nejlépe.

Jak na funkční video?

  • Obraz musí být kvalitní a sdělení srozumitelné.

  • Využívejte formáty stories/reels. Dejte pozor na ochrannou plochu, kam byste neměli přidávat texty nebo odkazy.

  • Přidejte do videa titulky – velká část lidí projíždí sociální sítě bez zvuku (v MHD, v práci,...).

  • Vyzkoušejte voiceover – ti, kteří si pustí video se zvukem ocení komentář v dobré kvalitě.

TIP: V rámci videí zkuste využívat i uživatelsky generovaný content nebo „reálná” videa bez přikrášlení – stále více se nám osvědčuje, že lidé lépe reagují na „neprofesionální a autentická videa” a je to tedy i výhodou, protože na natočení stačí chytrý telefon a není potřeba drahá profesionální výbava. Pro střih videí pak můžete využít programy přímo na telefonu.

 

Jedna fotka či video nestačí? Využijte carousel!

Zobrazte uživateli v rámci jedné reklamy až 10 obrázků či videí a nechte je, ať si je prohlédnou. Usnadněte jim to a připravte každou kartu přesně a míru – každá karta může totiž mít jiné CTA tlačítko i jinou cílovou stránku.

Jak na funkční carousel a jednotlivé karty?

  • Musí být zajímavé na první pohled. A jejich řazení logické.

  • V případě, že na sebe karty mají navazovat a jejich prostřednictvím se snažíte něco sdělit, nezapínejte v nastavení možnost řazení karet dle oblíbenosti, to by jejich posloupnost mohlo rozházet a reklama by nedávala smysl.

  • Držte u obrázků nebo videa stejný vizuální styl a kvalitu.

  • Doporučená velikost 1080x1080. Využít můžete i feed produktů.

magnum-carousel2

Meta sbírka jako skvělé řešení pro e‑shopy

Chcete dát do reklamy ještě více? Pak pro vás má Meta sbírku, ve které uživatelům naservírujete produkty, které by je mohli zajímat. Ale pozor! Meta sbírka funguje jen na mobilních zařízeních – ve feedu na Facebooku, Instagramu a ve stories.

Tento typ reklamy je ideální, když chcete oslovit uživatele, kteří už k nákupu dozráli. Nejdříve je zaujmete hlavním obrázkem nebo videem, ve kterém je nalákáte na prohlídku produktů. Jakmile na reklamu kliknou, ukáže se jim až 50 produktů, ze kterých mohou vybírat a nákup dokončit přímo na webu nebo v aplikaci.

 

Další reklama jen pro mobily

Rychlé prostředí je další z možností facebookové reklamy pouze pro mobilní zařízení. Její nastavení ale není žádná věda. Můžete vybírat z několika předchystaných šablon, využít videa, obrázky nebo feed produktů a během pár kliknutí vytvoříte funkční reklamu.

Prostřednictvím LeadAds můžete snadno sbírat kontakt na potenciální zákazníky či zaměstnance. V prostředí reklamy jednoduše vytvoříte formulář, který se uživateli po kliknutí na reklamu zobrazí. Kromě klasických informací jako je jméno, telefon email můžete přidat i vlastní otázky dle toho, co potřebujete zjistit. Zároveň vám díky správně nastavenému formuláři odpadnou lidé, kteří pro vás nejsou nijak relevantní. 

I následná práce se získanými kontakty je snadná – LeadAds můžete napojit do Google sheetu nebo třeba e-mailingového nástroje. Jednoduše tak kontakty segmentujete a vytvoříte automatizaci pro další práci.

 

TIP: S automatizací LeadAds například do sheetu vám velmi pomůže integrační systém MAKE, který jednoduše napojíte.

 

Dynamické reklamy

Ukazujte potenciálním zákazníkům produkty z vašeho feedu s pomocí dynamických reklam – těm můžete dodat šmrnc nahráním vlastních rámečků – třeba se slevovým kódem, nebo jiným prvkem, který se propíše do každé produktové karty. S přednastavenými nálepkami od Mety můžete navíc na každou kartu přidat cenu či výši slevy. 

Lze zde využít i banner či video, což ozvláštní celou reklamu a zaujme na první pohled - to lze krásně nakombinovat se segmentací feedu na různé kategorie - dle čehož pak můžeme přizpůsobit právě úvodní fotku, video nebo použitý rámeček.

 

TIP: Pokud chcete mít produktové fotky opravdu ťip ťop a pracujete s Mergadem, je zde možnost zakoupení doplňku Feed image editor. Díky tomuto nástroji vaše produktové fotky dostanete na vyšší level – můžete měnit jejich velikost a přidávat k nim další prvky a rámečky. Pokud přidáváte rámečky přímo ve Facebooku, produktovou fotku nezmenšíte, kdežto v tomto nástroji máte možnost si s ní vyhrát ještě více.

 

Nezapomínejte na GIFy

Kromě statických obrázků a videí nám Facebook umožňuje také využití GIFů. Ty jsou zpravidla pár sekundové a opakují se ve smyčce. GIFy v reklamách se přehrávají stejně jako videa a jsou pro ně ty samé metriky, navíc, jelikož jsou pohyblivé, zachytí oko uživatele snadněji než statický banner.

Facebook ví o uživatelích mnoho – využijte to ke svému prospěchu a testujte kreativy. Jen tak zjistíte jak zaujmout vaši cílovou skupinu. Každý produkt či služba má cílovku, na kterou funguje něco jiného a jen díky pravidelnému testování kreativ zjistíte, co právě na tu vaši platí nejvíce. 

S návrhem i testováním vám naši specialisté rádi pomohou. Pokud tedy přemýšlíte, jak být vidět a zaujmout, ozvěte se a vymyslíme kompletní reklamní strategii (nejen) na sítích.

 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence