Dne 13. 4. 2020 Byznys
Váš podnik musí mít zavřeno, na zásoby ve skladu se usazuje prach a vaši zaměstnanci mají nařízenou dovolenou a nervózně čekají, co bude dál? Vyšvihněte se zpátky do sedla a vytáhněte do boje se stagnací vašeho podnikání. Poradíme vám jak na to!
Spousta podnikatelů se snaží co nejvíc snížit náklady a doufá, že se krize brzy přežene. Často propouští, odsekávají marketing a šetří, kde to jde. Co když ale cesta ven vede jinudy? Dejte svým zákazníkům a dalším lidem vědět, že tu pořád jste! Všichni se teď kvůli proradnému viru zabednili doma a většinu času je potkáte v online světě. Oslovujte je tedy tam. Používejte sociální sítě, solidární stránky na pomoc podnikání, reklamy a spoustu dalších způsobů, díky kterým se zviditelníte.
Pokud to jen trochu jde, potřebujete pro svoje zboží nebo výrobky najít odbytiště. Vezměte proto online frontálním útokem. Na vašich sociálních sítích dejte vědět, že potřebujete podpořit. Přihlašte se do různých projektů, které sdružují podnikatele zasažené krizí a pomáhají jim z ní ven. Je jich spousta – rozvážkové služby, projekty jako je aplikace Nesnězeno, a další. Je třeba dát vašim fanouškům vědět, zda stále fungujete a v jaké míře u vás mohou nakoupit. Nemůžete aktuálně poskytovat své služby? Zkuste jim například nabídnout předplacení voucherů, které využijí, až tohle všechno pomine. Fantazii se meze nekladou.
Udělali jste už možné i nemožné a zásob se pořád nemůžete zbavit? Rozvezte je těm, kteří je ocení – doktorům, hasičům, lidem v tíživé životní situaci… Uděláte dobrý skutek a zároveň se tím zviditelníte.
Lámete si hlavu, z čeho zaplatit vaše lidi a jakou jim dát práci, protože kopete za váš tým a propouštění pro vás nepřipadá v úvahu? Zkuste se zamyslet, jestli byste je nemohli využít na rozvážení vašich výrobků. Dál zvažte, jestli vaše zdroje a materiály nejde využít kreativně a transformovat váš byznys tak, aby ani teď neztrácel dech. Máte automaty na kávu? Přeměňte je na automaty s dezinfekcí. Máte šicí dílnu? Pusťte se do výroby roušek. Anebo jen upravte svůj produkt tak, aby byl dostupnější lidem, kteří teď více zvažují, zač utratí své peníze.
Čas můžete využít též k rekonstrukci podniku, malování, vylepšování a automatizaci vašich služeb, vybudování e-shopu, nebo čemukoli, nač doteď nikdy nebylo dost času. Přemýšlíte, že byste teď mohli školit zaměstnance? Obraťte se na nás, bezplatně uděláme školení na míru pro zaměstnance z marketingových oddělení – jednotlivce i týmy. Jakmile krize přejde, vyjdete z ní ještě silnější.
Zajímavá myšlenka je také sdílení zaměstnanců. Nepotřebuje v současnosti některý z vašich známých naopak výpomoc? Co se s ním dohodnout a své lidi dočasně alokovat k němu? Třeba časem zjistíte, že se vám tato spolupráce vyplatí i do budoucna. Štěstí přeje odvážným a kreativním.
Investice do značky se teď vyplatí více než kdy dříve. Uvažujte nad svým podnikáním komplexně. S tímto vám rádi pomůžeme – máme bohaté zkušenosti s budováním značky a změnami byznysu u velkých firem i drobnějšího podnikání. Ozvěte se – první byznysovou konzultaci máte zdarma.
Vyjděte z krize jako vítězové!
Zdroj fotografií: Depositphotos, In creative