Digitální garáž: společně s Googlem „pomáháme Česku růst“!

Dne 19. 5. 2016 Byznys

„Pomáháme Česku růst!“, tohle si před rokem řekl tým lidí v Googlu s cílem vzdělávat začínající podnikatele v oblasti digitálních technologií. Za tímto účelem rozjeli projekt Digitální garáž, který mimo jiné zahrnuje i sérii offline přednášek.

 

digitální garaž.jpg

Zdroj: In creative

A my byli u toho: ve čtvrtek 12. 5. 2016 jsme se jako Google partneři účastnili olomoucké přednášky, která proběhla na půdě Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého. V první části promluvila paní Soňa Petruželová (Google Partners Certified Trainer) o metodě See-Think-Do-Care, poté následovalo naše povídání na téma „Chyby, které firmy opakují“. 

Každý měsíc se setkáváme s desítkami firem a všimli jsme si, že by podnikatelé a markeťáci měli některé kroky promýšlet mnohem důkladněji. Tyto chyby jsem shrnul ve své přednášce.

 

digitální garaž 2 (1).jpg

Zdroj: In creative

1. Firmy nevědí, co ve skutečnosti chtějí.

Manažeři si při marketingových rozhodnutích stanovují nesprávné cíle. Např. chtějí přivést co největší počet návštěvníků na e-shop, místo aby hledali cestu na zvýšení konverze. Dalším příkladem může být prodejce jízdních kol, který si přeje zvednout prodeje na e-shopu, a přitom si jeho zákazníci na e-shopu kolo ve větší míře nekupují, pouze si jej prohlédnou a poté jedou koupit na prodejnu. V tomto případě je tedy vhodnějším marketingovým cílem navýšení návštěvnosti na prodejně.

 

2. Firmy nevědí, kdo je jejich klient.

Manažeři hledají, jak jejich zákazník vypadá, místo aby hledali, jak jejich zákazník přemýšlí. Často tedy slýcháváme, že je klientovi mezi 18 až 30 lety, že to je nejčastěji muž z Brna, ale že mezi jejich klientelu vlastně patří i 40-leté ženy z Prahy. A taky sem tam senioři. Čert aby se v tom vyznal. Lepší způsob je definovat, jak se jejich zákazník chová a na základě takto zjištěných zájmů, potřeb a hodnot, vybrat cestu pro oslovení. Např. prodává-li firma prémiové sýry, díky Facebook Local Ads může zacílit na food festivaly, přivést reálné zájemce o kulinářství na web a díky remarketingu s nimi udržet kontakt.

 

3. Firmy nevědí, jaký zvolit kanál.

Manažeři podléhají subjektivním názorům. Na denním pořádku se setkáváme třeba se situací, kdy ředitel firmy chodí na Seznam.cz, a proto firma investuje do propagace na Seznamu. V Google Analytics ale nakonec vidíme, že Google přináší několikanásobně více přístupů na web bez jediné investice do reklamy. Častou chybou jsou také zápisy v nesmyslných katalozích. Neexistuje univerzální návod - pro jednoho bude ideální Seznam, pro druhého Google a pro třetího sociální sítě. Důležité je vědět, že vše lze napřed ověřit v Google Analytics.

 

digitální garaž 3.jpg

Zdroj: In creative

Bylo pro nás úžasným oceněním naší práce, že jsme se mohli postavit na pódium po boku zástupců společnosti Google a pomáhat rozvíjet regionální podnikatele. A rozhodně ještě nekončíme! Je možné, že se potkáme osobně na některé z dalších akcí. Pokud ovšem nechcete čekat, ozvěte se nám a my vám s vaším podnikáním rádi poradíme kdykoliv.

 

Tým specialistů In creative

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence