Dne 6. 10. 2016 PPC
Sklik spustil v druhé polovině září dlouho očekávané reklamy dynamického retargetingu, který bývá mnohdy nazýván jako DRTG. Dynamický retargeting je přístupný pro e-shopy, které jsou zaregistrované na Zboží.cz a mají zde vložen i XML feed.
Seznam si od dynamického retargetingu slibuje oslovení potenciálních zákazníků e-shopů, a to novým a efektivnějším způsobem. Zda-li se tak stane, ukáže až čas.
Pomocí retargetingového kódu umístěného ve zdrojovém kódu e-shopu sbírá Seznam informace o uživatelích na daném e-shopu. Pokud uživatelé nedokončili na daném e-shopu svůj nákup, tak jim následně ukazuje přesně ty produkty, které si na e-shopu prohlíželi, a to na různých stránkách partnerských webů Seznamu. V dynamických reklamách pak uživatelé vidí nejen obrázek daného produktu, ale také název produktu a jeho cenu. V současné době existují dvě varianty reklam dynamického retargetingu - textové a obrázkové, jak lze vidět na obrázcích níže.
Oproti dynamickému remarketingu v Google AdWords, není potřeba upravovat zdrojový kód stránek, což je velká výhoda. Sklik si dokáže hodnoty stahovat z e-shopu sám pomocí klasického retargetingového kódu a také propojením Skliku s feedem pro Zboží.cz. Sklik si z feedu stahuje informace o cenách, popisky produktů i jejich obrázky.
Jak již bylo několikrát řečeno, tak především registraci e-shopu na zbožovém srovnávači Zboží.cz, kde musí být vložen aktuální feed. Poté je třeba, aby váš účet na Skliku a ve Zboží.cz byl propojen, což zjistíte v záložce Nástroje a Propojení se Zboží.cz. Nakonec stačí už jen vytvořit novou kampaň v obsahové síti a přiřadit k ní retargetingový seznam - DRTG. Sklik již tento retargetingový seznam vytváří u e-shopů automaticky. Při tvorbě reklamy je důležité neopomenout vyloučení těch zákazníků, kteří již ve vašem e-shopu nakoupili.
Při registraci e-shopu na Zboží.cz, jej administrátoři propojí s profilem na Firmy.cz, kde logo vkládáte. Před inzercí doporučujeme, abyste si ověřili, že na vašem profilu Firmy.cz logo máte nahrané. Seznam také chystá v reklamách zobrazovat větší a kvalitnější logo.
Ačkoliv grafika reklam není až tak propracovaná jako v AdWords, tak Seznam udělal velký krok vpřed a vyplnil tak díru ve své nabídce, po které již byla dlouhou dobu velká poptávka. Dynamický retargeting se nemohl dočkat lepšího načasování spuštění, protože v předvánočním čase jej vyzkouší nejeden inzerent.
Nevíte si rady s nastavením dynamického retargetingu? Chcete si jej nechat nastavit od profesionálů? Obraťte se na nás a my vám rádi s vašimi kampaněmi rádi pomůžeme.