Dne 14. 5. 2024 publikoval Veronika Houdková
Hledáte nástroje, které dokáží vystřelit vaše tržby na několikanásobné hodnoty? Jedním z těch nejúčinnějších je e-mailing. Stačí zvolit správnou strategii. Zajímá vás, jak jsme na to šli u klienta Oxybag, který pomocí e-mailingu maximalizoval konverze a tržby v průběhu několika měsíců? Celý postup jsme přehledně sepsali v této případové studii.
Společnost Oxybag se specializuje na výrobu batohů a školních potřeb. Naším klientem je od července 2023, kdy se na nás obrátila, abychom jí pomohli s e-mailingem, který by jí zvedl tržby a z nerozhodnutých návštěvníků e-shopu udělal skutečné zákazníky.
Primárním cílem bylo tedy oslovit návštěvníky webu, kteří ještě nejsou rozhodnutí, že u Oxybag nakoupí. Prvním krokem bylo vytvoření a nastavení automatizovaného sběru e-mailových adres formou pop-up okna na webu, v němž potenciálního zákazníka požádáme o e-mailovou adresu a jméno. Za to mu nabídneme slevu 10 % na první nákup a zvyšujeme tím šanci, že u nás nakoupí.
Prvním krokem bylo vytvoření pop-up okna s nabídkou slevy 10 % na první nákup.
Vytvořili jsme automatizovanou personalizovanou welcome kampaň. S nově přihlášeným uživatelem okamžitě komunikujeme, v uvítacím e-mailu ho oslovujeme jménem a ihned mu posíláme slibovaný kód s 10% slevou na nákup. Zároveň se jménem klienta představíme a informujeme o tom, na co se uživatel může v pravidelných rozesílkách těšit.
Slevový kupón je platný 14 dní. Pokud zákazník do té doby slevu nevyužije, automaticky se mu po 13 dnech připomínáme dalším e-mailem. V něm ho informujeme, že sleva zítra končí a byla by škoda nechat si ji utéct.
Před samotným welcome e-mailem samozřejmě odesíláme také double opt-in e-mail, jehož prostřednictvím zákazník potvrdí, že se opravdu jedná o jeho poštovní schránku. Double opt-in zároveň slouží k budování kvalitní databáze a jako pojistka či ochrana proti překlepům či spamovým pastem. Kvalitní databáze má pozitivní vliv na doručitelnost, reputaci odesílatele a metriky z e-mailingu, především OR a CR.
Po rozkliknutí buttonu “Využít akci” v pop-up okně je klient požádán o e-mailovou adresu a jméno výměnou za slevu.
Jelikož zákazník uvítací e-mail většinou očekává, mívá vysoký open rate (OR). V našem případě činí OR u prvního automatického e-mailu 56,7 % a u druhého 23,1 %. Click rate (CR) pak u prvního automatického e-mailu činí 14,2 % a u druhého 6,7 %. Obě metriky jsou velice slušné.
Spuštění kampaně proběhlo v červenci roku 2023. K 15. 4. 2024 napříč celým e-mailingem přinesla nejvyšší tržby automatická welcome kampaň, a to celkem 418 434 Kč včetně DPH. Zákazníci využili ke stejnému datu slevový kupon 300x. Náklady na tvorbu této automatizované kampaně přitom činily jednorázově cca 14 000 Kč bez DPH.
Celkem jsme přes pop-up k 15. 4. 2024 nasbírali 983 nových uživatelů, z nichž 481 lidí nakoupilo. Z toho 300 lidí nakoupilo s využitím slevového kupónu a zbytek bez slevového kupónu.
Pomohli jsme s e-mailingem i dalším klientům. Přečtěte si například o tom, jak i obyčejný newsletter může přinést milionové tržby.
Automatizovaný sběr e-mailových adres pomáhá budovat kvalitní databázi.
Naše služby pro klienta Oxybag zahrnovaly kompletní e-mailing od založení a nastavení nástroje Ecomail přes pravidelné rozesílky až k automatizacím. Klientovi nadále pomáháme s nastavováním automatizací, optimalizacemi, konzultacemi a školením. Je tu však stále ještě prostor pro další optimalizace, jako je testování alternativních obsahů pop-up okna, testování podmínky zobrazení pop-up okna na webu nebo úprava obsahu welcome e-mailu, které by mohly výkon dále vylepšit.
Uvítací e-mail, který může obsahovat i tipy a novinky, mívá vysoký open rate, protože zákazník ho většinou očekává.
„Agentura In creative se ukázala jako mimořádně spolehlivý a inovativní partner ve sféře e-mail marketingu. Od zahájení naší spolupráce cca před rokem jsme společně implementovali několik klíčových automatizací, které výrazně přispěly k nárůstu tržeb.
Zejména automatizace welcome e-mailu se ukázala jako mimořádně úspěšná, neboť dokázala účinně motivovat nové návštěvníky k prvnímu nákupu. Další implementované automatizace, jako opuštěný košík a svátková automatizace, rozšířily naše možnosti udržet zákazníky a maximalizovat příležitosti pro prodej.
In creative vyniká nejen v oblasti technického provedení, ale i v proaktivním přístupu k řešení a adaptaci na specifické potřeby naší firmy. Těšíme se na pokračování naší spolupráce a na další vylepšení našich e-mailových kampaní.“
Martina Hoffová, Oxybag Marketing Manager
Potřebujete také rozhýbat e-mailing a přivést na web nové zákazníky? Nebo byste rádi poladili jiný kanál vašeho online marketingu? Ozvěte se nám a rádi s vámi probereme vaše představy. Anebo nám rovnou napište o nezávaznou konzultaci