Všichni, kteří mají svůj profil na Facebooku, jistě znají klasické Facebook Ads, tedy facebookové reklamy. Zobrazují se všem, a to buď ve vybraných příspěvcích, v pravém sloupci nebo na mobilních zařízeních. Tyto reklamy můžou mít více různých podob, mohou propagovat jeden produkt nebo službu, mohou být multiproduktové, nebo pomáhají budovat značku (brand).
Právě u poslední zmíněné varianty, tedy budování brandu, mohou marketéři u klasických Facebook Ads narazit na problém. Facebookové reklamy totiž neposkytují tolik možností pro vyprávění příběhu značky a ztvárnění její hlavní myšlenky. A právě proto přicházejí na scénu Facebook Canvas.
Jedná se o reklamu, která dovoluje vytvářet poutavý a kreativní obsah kombinující obrázky, texty, videa a odkazy. Je optimalizovaná pro mobilní zařízení a po jejím rozkliknutí se zobrazí na celé obrazovce, kde si jí můžete libovolně listovat, prohlížet fotky a videa. Zajímavostí je například to, že vedle klasického rozkliknutí obrázku, můžete obrázky posouvat i pomocí náklonu mobilu.
Postup tvorby Canvas je velice intuitivní, ale lze jej provést pouze prostřednictvím Power Editoru. K dispozici jsou jednotlivé komponenty, které se skládají z textu, obrázku, rotujícího formátu, videa a „call to action“ tlačítka. Tyto komponenty lze postupně skládat za sebe a následně měnit jejich pozici dle potřeby.
Zdroje: leadgensocial.com, Facebook canvas, kamisa.cz
Představte si, že prodáváte kompletní sortiment oblečení. V Canvas je možné vytvořit jednotlivé komponenty rotujícího formátu tak, že si zákazník může skládat jednotlivé kousky oblečení k sobě, vyzkoušet, co k sobě ladí a následně celý outfit rovnou objednat. Ale možností využití je samozřejmě mnohem více.
Tak co na tuto novinku z dílny Facebooku říkáte? Pokud se vám líbí stejně tolik, jako nám, neváhejte se nám ozvat a my vám s její tvorbou rádi pomůžeme.