Facebook remarketing v praxi – 2. díl

Dne 14. 9. 2016 PPC Social

V prvním díle článku Facebook remarketing v praxi jste se dozvěděli, co to remarketingová publika jsou, jak vám pomohou, jak vytvořit remarketingová publika s využitím e-mailové databáze a jak je tvořit díky návštěvám vašeho webu. V tomto díle se dozvíte, jaké jsou další možnosti práce s okruhy uživatelů a rozšíříte své znalosti, které povedou k vyšším konverzím.

 

Lookalike publika – zajímám se o to samé, ale zatím tě neznám

Zvláštním typem remarketingových publik jsou lookalike publika. Jsou to v podstatě uživatelé, kteří mají stejný zájem či mají něco společného s těmi, co již vaši stránku navštívili. Ovšem zatím vaši stránku vůbec neznají. Tito uživatelé mohou být ale také potenciálními zájemci o váš produkt. Lookalike publika jsou nejlepší pro rozšíření základny potenciálních zákazníků a také konverzí, jelikož splňují kritéria vaší cílové skupiny.

Lookalike publika vytvoříte snadno. Místo varianty Vytvořit vlastní okruh uživatelů, zvolíte Podobný okruh uživatelů. Zde vyplníte zdroj, například si vyberete již existující vlastní okruh uživatelů, kterému má být nový okruh podobný. Lookalike publika mohou být vytvořena i na základě vaší již nahrané e-mailové databáze.

 

Pejsci na pohovce

Zdroj: Adobe Stock

Čím více lidí máte načtených ve zdrojovém okruhu uživatelů, tím budou vaše podobná publika relevantnější a podobnější tomu nově vytvořenému. Dále vyplníte zemi, ve které mají být podobní uživatelé a procento podobnosti. Stupnice je dána od 1 % do 10 %, přičemž 1 % představuje nejpodobnější okruh, tedy uživatele, kteří odpovídají vašemu existujícímu okruhu nejvíce. Stupnice rozděluje obyvatele vybrané země do 10 celků. Pokud tedy zvolíte 2 %, pak máte v novém okruhu více lidí, ale jejich podobnost se snižuje. Rozšířená funkce je pak taková, že si můžete vytvořit více podobných okruhů, např. 1 %, 1 % a 3 %, kde se lidé z jednotlivých tří okruhů nepřekrývají a jsou pokaždé jiní.

 

Facebook reklamní účet In creative.png

Zdroj: Facebookový profil In creative

Ovšem stále platí, že podobnost se snižuje dalším „ukousáváním“ ze stupnice, proto doporučujeme využívat pouze 1 %. Nově vytvořený podobný okruh se aktualizuje 3–7 dní, takže Facebook se stará i o to, abyste měli vždy aktuální podobný okruh lidí.

 

V příštím díle

Nyní již víte, jak rozšířit základnu svých potenciálních zákazníků o uživatele, kteří mají stejné zájmy, ale zatím o vás neslyšeli.

V příštím díle opět rozšíříme vaše znalosti a mimo jiné vám poradíme, jak sbírat další kontakty. Abyste nepropásli další díl, zaregistrujte se k odběru našich novinek v pravém sloupci výše.

S nastavením nejen remarketingových publik vám rádi pomůžeme a poradíme :).

 

Lucie Křivánková

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence