Dne 20. 10. 2022 E‑mailing Případové studie
Stačí jen dobrý nápad a kvalitní nabídka. V květnu 2021 jsme s naším klientem AZ Pneu provedli klasickou rozesílku newsletteru odkazující na akci „Motopneu + brašna pro motorkáře zdarma“. A byla to trefa do černého. Podívejte se, čeho jsme společně dosáhli.
E-mailing je často podceňovaný nástroj, ale i s ním se dají dělat hotové divy!
Dne 6. 5. 2021 jsme přes Ecomail.cz rozeslali newsletter, který informoval o této akci: Obujte mašinu do pneu Michelin a získejte nepromokavou brašnu pro motorkáře. Ten se stal ukázkovým příkladem klasického rčení „za málo peněz hodně muziky“. Newsletter, který klienta stál pouhých pár tisíc, mu vydělal cca 4 mil. Kč.
Newsletter jsme poslali na zúžený segment koncových i velkoobchodních zákazníků, a to těch, kteří již dříve u našeho klienta motopneu zakoupili. Rozesílka měla standardní metriky, jako jsou open rate a click rate, i přesto však přinesla mimořádné výsledky, co se týče počtu transakcí a tržeb:
e-mail byl odeslán na 6 450 příjemců,
e-mail otevřelo 838 lidí, tj. 13 %,
z e-mailu se prokliklo 87 lidí, tj. 1,35 %,
bylo provedeno 348 konverzí,
celkové tržby 4 007 677 Kč,
konverzní poměr 45 %.
I běžně vypadající newsletter může přinést rekordní tržby.
Na příkladu tohoto newsletteru vidíme, že open rate a click rate nejsou vždy nejdůležitějšími metrikami. Nedalo nám to a v červenci 2021 jsme provedli hlubší analýzu výsledků tohoto newsletteru. Co všechno nám o e-mailu prozradila?
Z pohledu celého webu byla tato kampaň ve srovnání s ostatními mimořádně konverzní, a to v poměru 38,21 % vůči 3,43 % (průměr za leden–červenec 2021).
Tržby i počet transakcí byly výrazně vyšší oproti průměrným e-mailingovým kampaním klienta AZ Pneu – jedna kampaň v daném období dosáhla v průměru 3 transakcí ve výši přibližně 23 700 Kč.
Zákazníci na webu strávili o téměř 8 minut déle, než je celkový průměr, a okamžitá míra opuštění (bounce rate) byla nesrovnatelné nižší.
Náklady na kampaň byly 4 hodiny práce specialisty plus poměrná část měsíčního tarifu Ecomailu. PNO tak bylo krásných cca 0,17 %.
Tento newsletter je důkazem toho, že dobrý nápad se vyplatí. A to často mnohonásobně. V tomto případě se super nabídka ze strany klienta spojila s efektivním nástrojem a profesionálně odvedenou prací specialisty. Hodilo by se i vám více objednávek na e-shopu? Chcete skutečně výkonný e-mailing? Ozvěte se nám a rádi s vámi probereme při nezávazné konzultaci vaše potřeby a cíle.
Náš e-mailingový mástr Verča při přebírání certifikace Ecomail.cz