I obyčejný newsletter přináší milionové tržby

Dne 20. 10. 2022 E‑mailing Případové studie

Stačí jen dobrý nápad a kvalitní nabídka. V květnu 2021 jsme s naším klientem AZ Pneu provedli klasickou rozesílku newsletteru odkazující na akci „Motopneu + brašna pro motorkáře zdarma“. A byla to trefa do černého. Podívejte se, čeho jsme společně dosáhli.

 

Náhledovka Emailing (mensi velikost).png

E-mailing je často podceňovaný nástroj, ale i s ním se dají dělat hotové divy!

Jak e-mailing za malé peníze vydělal hodně peněz

Dne 6. 5. 2021 jsme přes Ecomail.cz rozeslali newsletter, který informoval o této akci: Obujte mašinu do pneu Michelin a získejte nepromokavou brašnu pro motorkáře. Ten se stal ukázkovým příkladem klasického rčení „za málo peněz hodně muziky“. Newsletter, který klienta stál pouhých pár tisíc, mu vydělal cca 4 mil. Kč.

Newsletter jsme poslali na zúžený segment koncových i velkoobchodních zákazníků, a to těch, kteří již dříve u našeho klienta motopneu zakoupili. Rozesílka měla standardní metriky, jako jsou open rate a click rate, i přesto však přinesla mimořádné výsledky, co se týče počtu transakcí a tržeb: 

  • e-mail byl odeslán na 6 450 příjemců,

  • e-mail otevřelo 838 lidí, tj. 13 %,

  • z e-mailu se prokliklo 87 lidí, tj. 1,35 %,

  • bylo provedeno 348 konverzí,

  • celkové tržby 4 007 677 Kč,

  • konverzní poměr 45 %.

AZ blog screen (mensi velikost).png

I běžně vypadající newsletter může přinést rekordní tržby.

Na příkladu tohoto newsletteru vidíme, že open rate a click rate nejsou vždy nejdůležitějšími metrikami. Nedalo nám to a v červenci 2021 jsme provedli hlubší analýzu výsledků tohoto newsletteru. Co všechno nám o e-mailu prozradila?

  • Z pohledu celého webu byla tato kampaň ve srovnání s ostatními mimořádně konverzní, a to v poměru 38,21 % vůči 3,43 % (průměr za leden–červenec 2021).

  • Tržby i počet transakcí byly výrazně vyšší oproti průměrným e-mailingovým kampaním klienta AZ Pneu – jedna kampaň v daném období dosáhla v průměru 3 transakcí ve výši přibližně 23 700 Kč.

  • Zákazníci na webu strávili o téměř 8 minut déle, než je celkový průměr, a okamžitá míra opuštění (bounce rate) byla nesrovnatelné nižší.

  • Náklady na kampaň byly 4 hodiny práce specialisty plus poměrná část měsíčního tarifu Ecomailu. PNO tak bylo krásných cca 0,17 %.

Promyšlený dárek může udělat hodně parády

Tento newsletter je důkazem toho, že dobrý nápad se vyplatí. A to často mnohonásobně. V tomto případě se super nabídka ze strany klienta spojila s efektivním nástrojem a profesionálně odvedenou prací specialisty. Hodilo by se i vám více objednávek na e-shopu? Chcete skutečně výkonný e-mailing? Ozvěte se nám a rádi s vámi probereme při nezávazné konzultaci vaše potřeby a cíle. 

 

IC Ecomail(mensi velikost).png

Náš e-mailingový mástr Verča při přebírání certifikace Ecomail.cz

Veronika Houdková

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence