Dne 2. 8. 2016 Život v IC
Na přelom července a srpna jsme se v In creative těšili již od května, kdy se spustily registrace na 2. ročník E-shop víkendu, který se konal v termínu 30. - 31. 7. 2016 v jihočeských Vodňanech. Náš marketingový ředitel se loni této akce zúčastnil a jelikož byl velmi nadšený, rozhodl se letos vypravit o poznání větší výpravu.
Náš desetičlenný tým dychtící po nových informacích a zážitcích vyjížděl z Brna v sobotu krátce po páté hodně ranní. Cesta byla ale i při tak brzkém vstávání veselá. Sobotní nabitý přednáškový a workshopový maraton jsme zahájili snídaní na terase, při které jsme se stihli i trošku opálit, jelikož sluníčko již od rána zářilo v plné síle.
Z workshopů jsme v sobotu dopoledne navštívili „Efektivní práce v Skliku a dynamický retargeting“ Petra Pavelka, na kterém jsme se dozvěděli nové tipy pro výkonnou inzerci na Skliku a zvýšení relevance reklam. Řeč byla také o nástroji PPCHit pro správu produktových kampaní a taktéž o dynamickém retargetingu, který je čerstvou novinkou Seznamu.
Dále jsme se zúčastnili workshopu s názvem „Jak zjistit, co je možné na mém eshopu vylepšit?“ vedeného Michalem Mrskočem, který byl zaměřen maximálně prakticky a byl velmi zajímavý. Oba dopolední workshopy, které jsme navštívili, byly přínosné a odnesli jsme si z nich spoustu zajímavých poznatků.
Souběžně s dopoledními workshopy probíhaly také přednášky, a to rovnou ve 2 sálech. Rozhodnout se, které z nich navštívíme, nebyl zrovna lehký úkol. Ze všech šesti dopoledních přednášek nás nejvíce zaujala ta na téma „Co vše dokáže ovlivnit konverzní poměr na detailu produktu? Nepodceňujte nejdůležitější stránku na eshopu!“ od Honzy Kvasničky, která jako jediná splňovala naše představy o vysoké odbornosti a relevantnosti prezentovaných dat a informací.
Po obědě jsme zamířili na krátkou procházku kolem vodňanských rybníků a následoval workshop Jakuba Čižmaře na téma „Váš e-mail marketing pod lupou“, který byl jedním slovem skvělý a navíc se konal ve velmi příjemných prostorách školicího centra MEVPIS! Po spíše teoretickém úvodu následovala praktická část, kdy jsme debatovali nad konkrétními příklady e-mail marketingových strategií. Řešili jsme sběr a segmentaci databáze, automatizaci, strategii komunikace se zákazníky v různých oborech a mnoho dalších užitečných tipů a rad pro lepší newsletter.
Zdroj: In creative
Ve stejný čas se konal také „Workshop automatického reportingu dat z Google Analytics a Google Adwords“, který vedl Jakub Kašparů. Řeč byla o doplňcích Google Sheets - Supermetrics a Google Analytics. Ke konci jsme měli možnost si také vyzkoušet některé funkce v Google Sheets, což bylo opravdu užitečné.
Souběžně s workshopy probíhaly opět i přednášky, na kterých jsme samozřejmě také nemohli chybět. Zaujala nás pouze přednáška s názvem „Chyby v A/B testování, které jsme udělali za vás“, na které nám Michal Mrskoč představil, proč je důležité testovat, co to klientům může přinést a jaké nástroje pro A/B testování využívat. Ostatní přednášky nám nebyly příliš po chuti.
Jak jsme si užili večerní teambuildingově založenou afterparty by vydalo na celý samostatný článek. Zmíním snad jen, že po parném dni jsme se osvěžili v bazénu, pokračovali jsme do místního baru na přípitek v podobě karibského rumu a poté naše kroky zamířily zpět do areálu Blanice na grilování, které pro účastníky E-shop víkendu uspořádali organizátoři.
Zdroj: In creative
Nedělních přednášek, které se konaly pouze v dopoledních hodinách, jsme se nezúčastnili. Ptáte se proč? Přestože workshopy byly plné zajímavých informací, celkově nastavená úroveň odbornosti většiny přednášek byla nižší, než jsme očekávali. Zároveň jsme byli nemile překvapeni tím, že z mnoho přednášek, které se tvářily jako vzdělávací, se nakonec vyklubala prezentace produktu některé z partnerských firem. To určitě celkovému dojmu nepřidalo. V neděli ráno jsme tudíž vyrazili zpět k domovu, abychom stihli nabrat síly do nového pracovního týdne.
A náš celkový pocit z celé akce? Oproti minulému roku nastala zásadní změna v délce konání. Letos jsme se totiž mohli účastnit pouze dvou dnů doslova přeplněných přednáškami a workshopy namísto loňských třech dnů, kdy byl program poněkud výhodněji rozložen. Jak již bylo řečeno, workshopy letos jednoznačně svojí náplní převálcovaly obsah a pojetí přednášek. V loňském roce byla odbornost přednášek jednoznačně vyšší a nebyl zde tak markantní rozdíl mezi kvalitou přednášek a workshopů.
I přes to jsme si to ale užili a posbírali jsme maximální možné množství informací, které se dalo. Na 2. ročník E-shop víkendu ve Vodňanech budeme vzpomínat s úsměvem na tváři!