Jak jsme zvýšili počet návštěv z organického vyhledávání o 3 000 % u značky šenk PSO

Dne 9. 9. 2024 publikoval Lucie Pinková / Miloš Zavadil

V konkurenčním oboru, jakým je výroba a prodej oken a stínění není místo pro chyby. Málo návštěvníků webu dnes znamená málo objednávek. Přečtěte si, jak se nám povedlo vyhoupnout imprese u šenk PSO o více než 1 000 % a počet kliků na web z vyhledávání o více než 3 000 %.

 

V konkurenčním světě oken

Kvalitní okna, stínění nebo hliníkovou pergolu dnes najdete v nabídce spousty firem. Tyto produkty včetně montáže a servisu najdeme i ve firmě šenk PSO, která doposud patřila do jedné velké, v Česku zavedené rodiny šenk OKNA.

Matka se však v roce 2023 spojila s konkurenčním VPO Protivanov (výrobcem plastových oken) a vzala s sebou i šenk PSO. Výsledek? Stala se sama jedním z přímých konkurentů šenk PSO v prostředí, ve kterém je běžně nákupní proces zákazníků delší.

Problém? Nejen bratrské boje o pozornost na trhu

Potenciál oboru je velký, ale firma ho nevyužívala dostatečně. Fráze na webu byly málo hledané a těm, které by ho vyzdvihly na přední příčky hledanosti, chyběly vstupní stránky. Jenže šenk PSO patří firmě sdružující další projekt stejného zaměření, a tak hrozilo, že si budou duplicitním obsahem konkurovat.

A navíc organická návštěvnost webu ze všech typů zařízení ani počet objednávek nebyly uspokojivé. Úkol tedy zněl jasně: přivést na web návštěvníky organicky a pomoct jim v rozhodování.

pocet-impresi-2023

Web před revizí oslovil ve vyhledávání Google průměrně méně než 100 uživatelů denně, přičemž na web Google kliklo maximálně 10 uživatelů denně.

Jak zvýšit organickou návštěvnost webu?

Více zákazníků = více objednávek. A nám se podařilo zvýšit počet odeslaných poptávek o více než 233 %. Abychom dosáhli cíle, bylo zapotřebí úzce spolupracovat s klientem a postupně upravovat web.

  1. Pustili jsme se do technického vylepšení webu. Doplnili jsme funkce pro landing page mimo hlavní strukturu webu, odstranili interní 404, 301 a 302, vazby na HTTP protokol a zrychlili web pro mobily.

  2. Za pomocí analýzy klíčových slov jsme určili prioritní výrazy na webu. Poté jsme ke každé prioritní frázi s příležitostí tvorby obsahu vytvořili v koordinaci s klientem vyladěnou přistávací stránku.

  3. Většinu úprav obsahu jsme s klientem věnovali stávajícím podstránkám s produkty v hlavní navigaci nebo ve spodních kategoriích. Samozřejmostí byla také péče o zpětné odkazy, tvorba nových podstránek a SEO vyladěných blogových článků, které tvoří klient nadále bez naší pomoci.

A jak to dopadlo?

Díky předem naplánovaným a promyšleným krokům se nám podařilo zvýšit počet zobrazení webu šenk PSO v organickém vyhledávání Google o více než 1 000 % meziročně. I díky tomu stoupl počet uživatelů, kteří se z tohoto organického vyhledávání proklikli na web, a to o více než 3 000 %

 

2023

2024

Počet impresí

12 200

124 000 (1 016,4 %)

Počet kliků na web z organického vyhledávání

253

8 310 (3 284,6 %)

Abychom netvořili duplicitní obsah jako pro VPO a šenk OKNA, hledali jsme jedinečná, ale stále hledaná témata, která by šenk PSO posunula na přední místa v SERP.

 
zvyseni-organickeho-vyhledavani-webu

Rozdíl mezi organickými impresemi a kliknutí na web šenk PSO za červen–srpen 2023 (přerušovaná čára) a červen–srpen 2024 (plná čára).

Pojďme se tedy podívat na celkový vývoj za 16 měsíců, tedy od května 2023 do září 2024:

celkove-zvyseni-organickeho-vyhledavani-webu

Graf s vývojem počtu organických impresí a kliknutí na web šenk PSO od května 2023 do září 2024.

Vylepšit návštěvnost webu chce čas

Lepší SEO není otázkou dnů, ale spíše měsíců. Ve světě onlinu je stále co zlepšovat a nás čeká ještě spousta práce:

  • Technické nastavení webu budeme i nadále monitorovat.

  • Zrychlíme web pro ještě více návštěv a vytvoříme nové přistávací stránky, které obsáhnou vyhledávaná klíčová slova.

  • Stávající obsah v koordinaci s klientem revidujeme, aby nevznikaly stránky bez obsahu. Každý dotaz na serveru by měl totiž mít zabezpečený protokol. I když není tak důležitý pro uživatele, pro správné vyhledání webu je nezbytný.

  • Konverze ve formě odeslání poptávky zvýšíme aktualizací CTA prvků. Potenciálním zákazníkům pomůže při rozhodování například zadání rozsahu období realizace.

Péče o web by měla být nezbytnou součástí každého podniku. A pokud nefunguje správně nebo generuje málo poptávek či objednávek, je zapotřebí si nastavit komplexní plán, který vyřeší technické problémy a zlepší kvalitu obsahu pro uživatele i webový vyhledávač. Proto jsme v In creative vytvořili souvislý proces, který ladíme vždy konkrétnímu klientovi na míru. Ve většině případů tak nastartujeme postupný růst organické návštěvnosti. Nicméně důležitou součástí strategie je i disciplína, ač by se na první pohled mohlo zdát, že nemá pranic společného se SEO.

 

Potřebujete i vy pomoci s nastartováním objednávek na e-shopu nebo přivedením zákazníků na web? Nejen to v In creative umíme a pomůžeme s tím i vám. Stačí se ozvat.

 
ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence