Dne 17. 8. 2017 Byznys
Kolegové personalisté, kdybyste si mohli nechat splnit jakékoli profesionální přání, co by to bylo? Aby se vám ozývalo více zájemců samo od sebe? Nebo aby se ozývali pouze relevantní lidé? Ulehčilo by vám práci třeba to, že lidé už o vaší firmě ví? Hodilo by se vám zvládnout nábor bez personálek (a velkých investic)? A co kdybych vám řekla, že na tato přání existuje recept? Čtěte dál a uvidíte, že tato přání už nemusí být jen „tajná“, jejich splnění je totiž reálné.
U nás v In creative jsme si po nějaké době pokusů a omylů uvědomili, že klíč k modernímu pojetí HR máme celou dobu přímo před očima. Stačí přeci využít to, v čem jsme dobří! Propojili jsme zkušenosti našich specialistů v oblasti online marketingu s mým vhledem do světa HR. Spojení marketingových nástrojů s oblastí recruitmentu nám umožnilo nastartovat vlastní postupy a vdechnout život novému projektu OnlineHR, díky kterému se nám výše zmíněná přání personalistů daří plnit.
Základ celého úspěchu je dlouhodobá práce na dobrém jménu společnosti pomocí promyšleného komunikačního plánu v online prostředí. Důležité je využití možností marketingových nástrojů, prostřednictvím kterých svým sdělením oslovíte přesně ty kandidáty, které hledáte. Uchazeči se k vám začnou hlásit sami, budou o vás vědět a budou u vás chtít pracovat.
Kandidátů se vždy ptám, jak se o nás dozvěděli. Nejčastěji odpovídají, že prostřednictvím sociálních sítí, doporučení od kamarádů a skrze naše stránky a blog. Za poslední tři měsíce se totiž výrazně změnil poměr mezi těmi, kteří na nás narazili na pracovním portálu (při srovnatelné frekvenci inzerce z naší strany), a těmi, kteří už o nás ví a líbíme se jim – a to právě ve prospěch druhé skupiny.
Graf zobrazuje počet lidí, kteří se k nám v průběhu posledního roku hlásili z vlastní iniciativy.
Zdroj: In creative
Výše uvedená čísla nejsou jen výsledkem promyšlené sebeprezentace a aktivního zapojení online nástrojů. Krátce řečeno – nestačí „dělat Facebook a psát blog” a ono se to nějak stane. Jde o výsledek sady mnoha precizních kroků, které celé prezentaci předcházejí. Vše dohromady tvoří komplexní mozaiku, ve které její jednotlivé dílky, pakliže jsou na svém místě, vytvoří společně HR marketingovou strategii, která opravdu funguje!
Pokud nechcete, aby vám při náboru kvalitních lidí takříkajíc ujel vlak, toto je cesta. My vám pomůžeme jednotlivé její části pojmenovat, definovat a zasadit v pomyslné skládačce přesně tam, kde mají být.
Chcete získat konkurenční výhodu na trhu práce? Splnit si svůj (zatím) tajný sen personalisty? Ozvěte se nám, rádi odkryjeme detaily OnlineHR a o své know-how se s vámi podělíme.