Dne 21. 4. 2016 SEO
Spotřebitelé tráví stále více času online, přičemž v průběhu dne vystřídají několik zařízení. Stěžejním faktorem úspěchu je optimalizace uživatelského dojmu z firmy pro jednotlivá zařízení. Celosvětově roste také míra používání chytrých telefonů a mobilní marketing se tak stává novou výzvou. PPC inzerentům však stále chybí dostatek povědomí o důležitosti mobilních zařízení a kvalitní mobilní strategie.
Je potřeba si uvědomit, že chytrý telefon umožňuje uživateli být online téměř vždy a všude. Množství konverzních cest začíná právě na mobilním zařízení. Spotřebitel totiž využívá mobil jako pomoc při nákupním rozhodování. Potřebné informace hledá proto přímo „on the go“ - tedy na cestě do práce, nebo v okamžiku vzniku potřeby - při nákupu v obchodě, kdy srovnává ceny zboží a hledá recenze a také v práci, kde se odehraje až polovina mobilních vyhledávání.
Zdroj: Google, Our Mobile Planet
Jestli nemáte webové stránky optimalizovány pro mobily, poskytujete konkurenci velký náskok. Až 40 % spotřebitelů přechází ke konkurenci díky špatné zkušenosti s mobilním webem. Jestli jsou vaše stránky optimalizovány pro mobily, můžete jednoduše zjistit pomocí nástroje od Google – Test vhodnosti pro mobilní zařízení.
Při tvorbě mobilních webových stránek byste měli mít na paměti, že dojem ze vstupních stránek musí být co nejlepší:
- Landing page se musí rychle načítat a musí byt jednoduše zapamatovatelná
- Buďte struční a výstižní
- Používejte velká tlačítka, velké písmo
- Ve formulářích používejte co nejméně polí
- Vyzývejte uživatele k akci
- Dejte spotřebitelům možnost kontaktovat vás (telefonní číslo, adresa)
Zdroj: In creative
Co všechno vám přinese mobilní reklamní strategie, se můžete dočíst i v příspěvku Jak na mobilní reklamu. Potenciální zákazníci využívají vyhledávaní na mobilu často v okamžiku vzniku dané potřeby (hledání restaurace, hotelu, autoservisu), je proto důležité co nejvíce jim toto hledání zjednodušit a umožnit jim jedním proklikem najít adresu vaší provozovny, nebo vám přímo zavolat.
Každé třetí mobilní vyhledávání se týká konkrétního místa a až 70 % uživatelů kontaktuje firmu po vyhledání informací na chytrém telefonu. Díky rozšíření o lokalitu se vaše reklama může zobrazovat také přímo v mapách Google, čím získáte pozornost uživatele a odlišíte se od konkurence.
Zdroj: Google.cz
Rozšíření o volání nebo tzv. „call only as“ - reklamy cílené jen na volání, umožní zákazníkům zkontaktovat se s vámi ihned po kliknutí, přičemž můžete nastavit, v jakém časovém rozmezí jste k dispozici na telefonu. Díky číslům pro přesměrování Google dokáže konverze z volání měřit a vyhodnocovat jejich přínos.
Tohle jsou jen některé z možností, které vám přinesou mobilní reklamy, neváhejte nás kontaktovat a my vám ušijeme mobilní strategii na míru.