Máte web. Nebo e-shop. Pravidelně přispíváte na svůj Facebook a poradíte si i s tvorbou cílených kampaní. Vedete si skvěle! Ale jak vypadá přistávací stránka, na kterou své návštěvníky vodíte? Baví? Prodává? Inspiruje? A proč je to otázka života a smrti vašeho webu?
Protože s kvalitou vašeho obsahu stojí a padá úspěšnost vašich stránek na bitevním poli online marketingu. Pojďme se podívat na to, co všechno se může pokazit.
Nezáleží na tom, jak skvělou službu nabízíte, když pro ni potenciální zákazník nezahoří touhou. Nejčastěji to bývá proto, že ji prostě nepochopí.
Buď má informací příliš málo, nebo je jimi naopak zavalen. Velkou roli hraje i řazení informací a stylistika. Přitažlivý text vede přirozeně od jednoho tématu k druhému, zatímco jasně říká, kdo jste, co děláte a jaké jsou konkrétní výhody vašeho produktu.
Důležité je také přehledné grafické zpracování vaší prezentace. Srozumitelné rozdělení informací do krátkých odstavců s padnoucími nadpisy dělá s textem hotové divy! Návštěvníkovi vaší stránky musí být zkrátka jasné, proč jeho život s vámi po boku bude mnohem lepší.
Tento uživatel patrně nenašel, co hledal. Nenechte své návštěvníky na webu bezradně viset.
Pokud se texty na vašem webu budou hemžit frázemi, které používá 90 % firem ve vašem oboru, příliš mnoho nadšení u svých návštěvníků nevzbudíte.
Vynechte obraty typu „vítáme vás na našich stránkách, které se věnují...” nebo „naše komplexní služby zajistí vaši spokojenost” a uvidíte, jak lehce se vám bude dýchat. Mluvte ke svým zákazníkům jako lidé z masa a kostí.
Nenechte se ovládnout klíčovými slovy. Ano, potřebujete je, aby vás v záplavě jiných firem zákazníci na webu našli, ale pokud jim necháte příliš mnoho prostoru, začne text působit nepřirozeně a neumožní vám být jiní než ostatní podobné firmy na trhu.
Vyhledavače už dnes nehodnotí jen hustotu klíčových slov, ale i spokojenost návštěvníků webu s jeho obsahem. Šikovný copywriter do vašich textů obratně zapracuje ta správná klíčová slova, srozumitelně sdělí všechny důležité informace a ještě u toho čtenáře osobně osloví.
Je to ve vaší režii. Nového návštěvníka musíte svým webem provést VY. Když na se na něm neorientuje, odchází.
I když na svých stránkách třeba máte všechny potřebné informace, nemůžete svého hosta nutit, aby je hledal. Musíte mu je ukázat. Ideálně v tu chvíli, kdy je zrovna potřebuje.
Jakmile svůj produkt představíte, naveďte zákazníka k potřebné akci. Zařaďte do svého obsahu potřebné call-to-action prvky, které budou umístěny logicky a viditelně. Má nakoupit? Registrovat se? Chtít katalog?
Pohodlné přistání je možné zajistit i ve složitých podmínkách. Ve vzduchu i na webu.
Propojte svou přistávací stránku se zbytkem webu. Pochlubte se svými referencemi, odkazujte na fotogalerii, představte i jiné výrobky, navádějte na kontaktní informace.
Vše samozřejmě s rozmyslem, ať zbytečně netříštíte pozornost čtenáře a umožníte mu aktivně reagovat na výzvu k akci.
Pěkně a srozumitelně prolinkovaný web se pak čte opravdu krásně. Jak potenciálním zákazníkům, tak vyhledavačům, které pozitivně vyhodnotí jeho relevanci a oblibu u čtenářů. Na takových stránkách se hladce přistává a těžko se z nich odchází.
Poradíme vám, co a kam na web dát. Vaši potenciální klienti se na web chodí bavit a informovat. Hledají příběhy, které je do vašeho světa vtáhnou a nepustí. Rádi napíšeme příběh vaší značky, ozvěte se!