Dne 23. 2. 2016 SEO
Ti z vás, jenž hojně využívají pro své vyhledávání vyhledávač Google, si již jistě všimli změny ve výsledcích vyhledávání. Netušíte, oč jde? Pak čtěte dále.
Společnost Google zveřejnila změny ve zobrazování reklam ve svém vyhledávači pro desktopová zařízení. Místo dřívěji zveřejňovaných 10 reklam se nově bude zobrazovat maximálně 7 reklam. Avšak hlavní změnou je to, že reklamy v pravém sloupci již neuvidíte, oproti tomu v horní části stránky jsou nyní hned čtyři reklamy namísto původních tří.
Zdroj: google.cz
Další tři reklamy se budou zobrazovat pod výsledky organického vyhledávání.
Zdroj: google.cz
Pro uživatele vyhledávače Google z toho plyne to, že budou muset scrollovat níže, aby viděli výsledky organického vyhledávání. Reklamy totiž zaplní celý prostor viditelné obrazovky desktopu, aniž by museli uživatelé scrollovat. Uživatelé, kteří vyhledávají na svých mobilních zařízeních, se žádné změny nedočkají, protože zde ani žádný pravý sloupec nebyl a reklamy zde již dříve zaplnil celou šíři obrazovky.
Inzerenti se budou muset více soustředit na vyšší kvalitu svých reklam, aby se dostali do prvních čtyř pozic. Pokud se do této vedoucí čtyřky dostanou, tak mají větší šanci, že daného uživatele svou reklamou zaujmou. Cena prokliku se pro ně však nemusí razantně zvýšit. Změna se spíše dotkne drobných inzerentů, kteří nyní mohou mít horší výsledky, protože se jejich reklamy nemusí zobrazovat vůbec.
Na pravé straně se stále budou zobrazovat Google Nákupy, které nyní budou více viditelné. Zůstane tu také tzv. “Knowledge panel”, ve kterém se zobrazují informace o slavných osobnostech či místech.
Zdroj: google.cz
S reklamami v nástroji Google Adwords i mimo něj vám rádi pomůžeme. Kontaktujte nás na hello@increative.cz!