Jedním z velkých témat současné doby je neutěšený stav na pracovním trhu. Minimální nezaměstnanost a nástup generace změní dosavadní zaběhnuté zvyky. Kdo chce pracovat, ten pracuje. Není však pravda, že „nejsou lidi”. Je proto nutné se přizpůsobit a začít dělat nábor novým způsobem. Online svět a sociální sítě jsou pro to jako stvořené, protože je možné budovat značku zaměstnavatele, vše detailně měřit a následně i vyhodnocovat.
Proto jsme v In creative před dvěma lety začali intenzivně pracovat na tom, jak svým klientům pomoci, aby jejich business nemusel kvůli nedostatku zaměstnanců stagnovat nebo dokonce upadat. Výsledkem naší práce je koncepce, kterou nazýváme OnlineHR a která zastřešuje kompletní náborové aktivity v online světě a na sociálních sítích.
Tato koncepce, která zahrnuje mnoho aktivit jako optimalizaci kariérních stránek, tvorbu náborové strategie, samotných kampaní a vyhodnocování, zaujala personalisty a náboráře z McDonald’s ČR a SR, kterým In creative od září pomáhá s náborem zaměstnanců do restaurací.
Celý přístup stojí na dvou zásadních pilířích. Tím prvním jsou výkonově orientované a detailně zacílené kampaně, se kterými máme mnohaleté zkušenosti díky našim e-shopovým klientům. Druhým pilířem je následné vyhodnocování a analytika všech dat, ze kterých budeme vycházet v příštích kampaních pro ještě lepší efekt.
Díky tomu jsme schopni náborové kampaně zacílit podle věku, lokality, zájmů a mnoha dalších parametrů. Kampaně cílíme i na ty, kteří v poslední době navštívili kariérní stránky a už firmu znají. U nich pak už jen budujeme značku zaměstnavatele.
In creative tedy řeší u McDonald’s i u dalších klientů problém, do kterého se může dnes dostat kterákoli firma. A jak problému předejít? Budujte svůj employer brand, komunikujte s uchazeči dříve, než vám pošlou CV, zaměřte na ně přesně zacílené náborové kampaně a hlavně: vše vyhodnocujte.
Máte také problém s náborem zaměstnanců? Nevíte si rady nebo jen nevíte, kde začít? Ozvěte se nám a my přijdeme na řešení. Anebo vás rovnou naučíme, jak na to.