Dne 3. 8. 2015 SEO
Ano, řekne si každý. Ale není vyhledávání jako vyhledávání. Určitě se vám někdy stalo, že jste vyhledávali nějaká klíčová slova a ve výsledcích vyhledávání vám vyskakovaly výsledky, které s vaším vyhledávacím záměrem měly pramálo společného. Mnohdy (v drtivé většině) to však není chyba vyhledávače, přesněji algoritmu, který výsledky vyhledávání řadí. Vámi položený dotaz totiž nemusel být tak přesně zadán, aby vyhledávač našel relevantní výsledky.
Rád bych vám tu ukázal, jak využít tzv. vyhledávací operátory pro přesnější vyhledávání, díky kterému rychleji najdete to, co hledáte. A v ušetřeném čase si můžete přečíst další z příspěvků na blogu In creative. Jdeme na to!
Díky uvozovkám obdržíte ve výsledcích vyhledávání tzv. přesnou shodu. Google tak nebude hledat ani skloňované výrazy. Jen to, co je mezi uvozovkami, jak je vidět na obrázku níže:
Zdroj: google.cz
Hvězdička ve vyhledávání supluje jakékoli slovo - je tedy jakousi divokou kartou. Pokud hledáte třeba název filmu a nemůžete si vybavit jedno ze slov, je ideální použít na jeho místě hvězdičku. V našem případě pak vyhledáváte fráze, které začínají „cesta do“ a pokračují dalším slovem.
Zdroj: google.cz
Představte si, že chcete koupit košili. Pánskou, třeba do saka. Každopádně pro stylovou příležitost. Vám ale mezi výsledky vybíhají i obchody, které prodávají noční košile a pdodobné zboží. Pak není nic jednoduššího, než nežádoucí slovo vyřadit z vyhledávání pomocí znaménka -. Třeba takto:
Zdroj: google.cz
Hledáte článek, který jste četli někdy v minulosti na konkrétním webu, ale nemůžete ho už dohledat? Google jej má určitě zaindexovaný a proto by mohlo pomoci vyhledávání pomocí fráze „site:“. Tato fráze vyhledává výraz pouze na konkrétní doméně, takže je možné ji použít i v případě, že máte oblíbený zpravodajský server a chcete vyhledat konkrétní zprávy přímo na něm.
Zdroj: google.cz
Pokud vám stačí, když výsledek vyhledávání bude obsahovat alespoň jedno z vyhledávaných slov, pak stačí mezi tato slova vložit OR.
Zdroj: google.cz
Hledáte definici nějakého cizího slova a nechcete se prodírat desítkami výsledků vyhledávání? Zkuste použít frázi „define:“, díky které se vám hned pod vyhledávacím polem zobrazí definice hledaného slova!
Nezapomeňte však, že (ani) na internetu nelze věřit všemu, proto je dobré si zdroje ověřovat :-)
Zdroj: google.cz
Zajímáte se o nějaké téma či problematiku a rádi byste znali weby, které se věnují podobné problematice? Použijte vyhledávací dotaz „related:“ a Google vám najde podobné weby. Cool!
Zdroj: google.cz
Tři tečky reprezentují intervalové vyhledávání. Zajímají vás sportovní výsledky mezi určitými roky? Nebo cenové rozpětí některého zboží? Využijte mezi čísly „...“!
Zdroj: google.cz
Vyhledávali jste někdy pdf nebo wordovský dokument a museli jste se probírat mezi stovkami odkazů, které jen vedly na web a dokument tam nebyl? Co takhle vyhledávat rovnou mezi konkrétními typy dokumentů? Použijte vyhledávaný dotaz a přidejte „filetype:“
Zdroj: google.cz
Věděli jste, že Google je možné použít i jako kalkulačku? Stačí do pole pro vyhledávání zadat kýžený výpočet a Google vám to nejen spočítá, ale zobrazí rovnou i kalkulačku pro další případné výpočty!
Zdroj: google.cz
Věděli jste, že Google za vás ve vyhledávání sám opraví překlep nebo gramatickou chybu a primárně vyhledává již opravený výraz?
Pokud vyhledáváte přes mobilní telefon, přednost mají nově weby, které jsou responzivní - tedy přizpůsobené mobilním telefonům. Na těchto webech je totiž surfování příjemnější a Google se proto snaží zobrazovat weby, ze kterých má člověk lepší zážitek.
Přestože se Seznam snaží přicházet s novými službami, lidé stále více pro vyhledávání využívají Google. Samozřejmě existují určitá specifika, kde je poměr opačný, jako například koberce, nábytek, známky apod.