Dne 5. 12. 2023 publikoval Lucia Kohútová PPC Případové studie
Vyzkoušeli jsme v poslední době tolik skloňované využití volné shody a podpořili tak výkon kampaní pro našeho klienta v Česku, na Slovensku i Rakousku. Přečtěte si, jak se automatické strategii dařilo.
O výhodách volné shody jsme slyšeli ze všech stran, a tak jsme se rozhodli ji důkladně otestovat i v In creative. A výsledky nás mile překvapily. Jak jsme postupovali?
Obecná klíčová slova jsme vložili do volné shody.
V kampaních s těmito slovy jsme nastavili automatickou strategii „maximalizace konverzí”.
Po měsíci jsme vyhodnotili první výsledky.
V jednom účtu jsme už po prvním měsíci zaznamenali o 62 % nižší průměrnou cenu za odeslanou poptávku a zároveň vzrostl počet odeslaných poptávek o 260 %. Podobně se dařilo kampaním i v dalších reklamních účtech.
Co se stalo po nastavení volné shody?
K přepnutí do volné shody došlo v polovině daného období.
Dalším společným znakem po nasazení volné shody klíčových slov je i pokles prokliků, přesto počet konverzí narůstal, takže nasazení volné shody klíčových slov dokázalo zobrazovat reklamu ve vyhledávání relevantnějším uživatelům.
Chcete také vyzkoušet kampaně s volnou shodou? Máme pro vás pár tipů, jak využít její výhody.
Doporučujeme použít automatickou strategii „maximalizaci konverzí“. V případě nízkého počtu konverzí v kampani nenastavujeme cílovou CPA, ale necháme kampaň nasbírat potřebná data a až po dosažení alespoň 10–15 konverzí nastavíme cílovou CPA.
Co když se volná shoda utrhne z řetězu a začne zobrazovat reklamy na nesmysly, které nesouvisí s businessem klienta? To nám samozřejmě běželo hlavou, a proto jsme po nasazení volné shody pravidelně procházeli vyhledávané dotazy.
K našemu překvapení se tam nevyskytovala zcela nerelevantní slova. Volná shoda již hodně pokročila a nezobrazí jen tak frázi, která dané slovo obsahuje. Bere v úvahu historická data a také obsah webové stránky, díky čemuž přesněji zobrazí reklamy na ty relevantní vyhledávané dotazy.
U klientů pravidelně vyhledávané dotazy analyzujeme, vylučujeme nevhodná slova a naopak ta relevantní přidáváme do kampaní. Stejně jsme postupovali i zde. I díky rozsáhlému seznamu vylučujících klíčových slov dokáže volná shoda přinést lepší výsledky.
Historická data jsou pro správné fungování volné shody základ. Proto v novém Google Ads účtu bez delší historie a s nedostatkem dat doporučujeme začít s přesnou nebo frázovou shodou. Jakmile nasbíráte dostatek dat, můžete vyzkoušet i tu volnou.
Správně nastavené reklamy nejsou vše. Nezapomínejte pracovat na kvalitním obsahu vašeho webu. Odměnou vám budou nejen lepší výsledky v organicu, ale i v dynamických kampaních ve vyhledávání a v kampaních cílených na volnou shodu.
Netroufáte si na nastavení kampaní sami? Rádi vám s tvorbou i optimalizací kampaní pomůžeme, nebo se na stav vašich účtů v Google Ads a Skliku podíváme zdarma.