Uplynulo pár let a Pokémoni pobláznili opět celý svět, avšak tentokrát se jim nevyhnuli ani dospělí. Pokémon GO dokázal lidi dostat do ulic a navštívit místa, kterých by si předtím dříve jen těžko všimli. Aplikace se každým dnem těší čím dál větší oblibě a zvyšuje se tak i počet hledačů Pokémonů. Jak v iTunes, tak i v Google Play má tato aplikace první místo v počtu stahování.
Pokémon GO dokázal změnit všem uživatelům této aplikace jejich každodenní rutinu a dokonce i prodloužit cestu z práce domů a to jen proto, aby hráči navštívili Poké Stops či chytili některou z příšerek a rozšířili tak svoji sbírku.
Firmy tohoto trendu hojně využily ve virálním marketingu a to jak v onlinu, tak i v offlinu. V offlinu můžete při hledání Pokémonů narazit na cedule upozorňující na to, že zrovna zde se nachází tzv. Poké Stop. Někteří ukáží svůj Pokémon účet.
Zdroj: www.google.cz
V Birminghamské Zoo v americké Alabamě můžete narazit na nové popisky u výběhů zvířat, které jsou vytvořeny ve stylu této populární aplikace.
Zdroj: www.facebook.com
Pojišťovna Kooperativa spojila svoji kampaň s Pokémony především jako podporu bezpečnosti řidičů za volantem.
Zdroj: www.facebook.com
V Japonsku vznikne 3 000 sponzorovaných míst, které budou označeny jako Pokémon Gym. Ve všech případech se bude jednat o restaurace fastfoodového řetězce McDonalds. Toto je velmi promyšlený tah, protože tak vznikne nové místo, kde se budou hráči této hry scházet a jejich Pokémoni mezi sebou tak budou moci bojovat. Mezitím si zde jejich majitelé samozřejmě dopřejí nějaké dobré občerstvení.
Zdroj: www.google.cz
Pokémonům se nevyhnuly ani sociální sítě, které se jimi jenom hemží. Společnosti na své firemní stránky zveřejňují Pokémony v různých podobách a situacích.
Facebookový příspěvek eshopu Tonermania.cz
Zdroj: www.facebook.com
Zdroj: Facebookový příspěvek Koupaliště Kraví Hora v Brně
Zdroj: Facebookový příspěvek Koupaliště Kraví Hora v Brně
Na Facebooku se vyskytly se i různé zajímavé bannery ve stylu modifikace této hry.
Facebookový příspěvek Jameson Česká republika
Zdroj: www.facebook.com
Facebookový příspěvek pivovaru Staropramen
Zdroj: www.facebook.com
Jedna nejmenovaná slovenská společnost využila tohoto trendu i k náboru nového zaměstnance.
Zdroj: www.facebook.com
Pokémonmanie se projevila i do trendu vyhledávání slov. Výraz „pokemon go“ byl dokonce v určitou chvíli celosvětově vyhledávanější než slovo „porn“.
Zdroj: www.google.cz
Ať už se vám tato aplikace líbí či ne, realita je prostě nekompromisní. Pokud nevyužijete marketingového potenciálu tohoto trendu vy, tak jej využije vaše konkurence. Zde platí známé heslo: „Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí“. Nestíháte sledovat trendy a chcete mít konkurenční výhodu? Kontaktujte nás a my vám s vaší marketingovou strategií rádi pomůžeme.