PPC Restart 2023 – o rozpočtech i umělé inteligenci

Dne 6. 6. 2023 publikoval Martina Machalová PPC Konference

Jak pracovat v kampaních s volnou shodou nebo umělou inteligencí? A jak vytěžit z rozpočtů maximum? PPC Restart 2023 nabídl spoustu zajímavých témat, která jsme si ani my v In creative nenechali ujít. Přečtěte si o těch NEJ tématech, která nás zaujala.

PPC-Blog-Final.jpg

Jak přemýšlet nad stavbou účtu Google Ads

Hagakure – slyšeli jste už o této optimalizační strategii v rámci PPC kampaní? Nebo například o Keyword Champions či Royal Berl? Bratři Janouškové z agentury Taste nám ukázali, jak společně tyto a další strategie využívají ve struktuře kampaní a jak mohou dohromady hezky fungovat.

Základem celé této strategie je volná shoda, která v kampaních byla dlouhou dobu tabu a tlačilo se vždy na to, aby se inzeráty ukazovaly na co nejvíce relevantní slova. S tím také souvisela kvanta reklamních sestav a kampaní. Vzhledem k tomu, jak je umělá inteligence stále pokročilejší, je dobré dávat prostor i Google Ads právě díky strategii s volnou shodou.

Konkrétně Hagakure využívá kombinaci volné shody, automatických strategií a DSA feedu. Díky tomu, že Google dáte velké množství dat a volnou ruku, dokáže se lépe naučit a přinášet v rámci kampaní skvělé výsledky. Další ze strategií se zaměřují například na nejvýkonnější klíčová slova či práci s remarketingovými publiky. Důležité je také u těchto strategií zmínit PMAX, která tvoří důležitou roli jak v akvizici, tak v remarketingu.

My v In creative si již nějakou dobu hrajeme s volnou shodou a jakmile budeme mít více dat, připravíme případovou studii právě o využití volné shody.

 

AI pro PPC: Mezi hypem a realitou

Další z témat, které na internetu vidíme dnes a denně, je umělá inteligence. Ani nám se toto téma nevyhlo a snažíme se najít nejlepší způsoby, jak umělou inteligenci využívat při tvorbě kampaní. Právě o tomto mluvil také Láďa Vitouš.

Již delší dobu se využívá umělá inteligence v PPC v rámci bidování, cílení reklam či tvorby publik. S příchodem dalších aplikací se nám ale otevírají dveře a můžeme umělou inteligenci využívat i pro další účely – tvorbu reklamních inzerátů, claimů do bannerů, tvorbu landing page či různé strategie. A také na psaní skriptů. 

Vzhledem k tomu, že ani umělá inteligence není stále dokonalá, důležité je umět správně zadat, co po AI chceme. Pokud si se zadáním pohrajeme, můžeme dostat opravdu smysluplné a použitelné odpovědi, které nám usnadní práci s kampaněmi.

Kromě známého Chat GTP můžeme využívat i další nástroje:

  • Midjourney pro tvorbu ilustračních fotek a stylových bannerů

  • Dall-e 2  pro dokreslení a úpravu bannerů

  • BigJpg.com  pro zvětšení obrázků v malém rozlišení

  • Remove.bg  pro odstranění pozadí nebo objektů z obrázku

Facebook Ads: Jak z rozpočtů vytěžit maximum i v roce 2023

Další přednáška, která nás velmi zaujala, byla ta od Anety Hemerové. Aneta otevřela téma klesající e-commerce a zaměřila se na otázku, jak z facebookové reklamy vytěžit co nejvíce. I přes menší počet dat kvůli cookies liště.

Základem fungující reklamy je dobrá kreativa a správná strategie. V rámci kreativ je velmi důležité pracovat s emocemi a povzbuzovat zákazníky k akci – velmi dobře i nám v In creative fungují tzv. last call nabídky, kdy pro poslední dny akcí měníme vizuály a připomínáme, že akce končí již dnes/zítra. Tuto strategii využíváme nejen v placené propagaci, ale také v e-mailingu a získáváme díky ní velké množství konverzí.

Reklama však není vždy spásná, pokud nejsou v pořádku další věci jako například vzhled e-shopu, konkurenceschopnost produktu, jeho cena, vzhled, benefity, pochopení produktu a další. I proto s klienty procházíme před nastavením první kampaně i tyto faktory, které jsou navíc nedílnou součástí každého auditu, který děláme. 

V závěru je tedy důležité si říct, že hlavní roli hraje samotný produkt a nabídka, následně zpracování reklamy (vizuály), testování a průběžné vyhodnocování. Je dobré v rámci kreativ zkoušet různé formáty a nezůstávat jen u statického banneru – velmi pěkně fungují například video formáty, prospekting či carousely. 

Byli jste také na PPC restartu? Které přednášky zaujaly nejvíce vás? A budete se z nich snažit něco aplikovat do svých účtů? 

 

Jsme digitální agentura z Brna a staráme se o to, aby naši klienti byli vidět, aby si zákazníci jejich značku zapamatovali a opakovaně u nich nakupovali. Děláme vše od výkonnostního marketingu přes sociální sítě až po obsah webů, SEO a e-mailing. Máme zkušenosti s velkými značkami a rádi pomůžeme růst i vaší firmě. Ozvěte se nám a domluvte si nezávaznou konzultaci.

 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence