Sami sobě influencery: Jak na brand, který mluví vaším jazykem

Dne 22. 11. 2024 publikoval Lucie Pinková

Když máte jasnou vizi, kvalitní produkty a rezonující příběh, jde prodej snáze. Co ale dělat v případě, kdy brand mírně pokulhává? Na to existuje snadná odpověď: nikdo nezná vaše produkty lépe než vy sami. A od toho jsme se s firmou Magnum Home odrazili. Vytvořili jsme obsah, který spojuje eleganci s autenticitou a proměnili značku v inspiraci pro zákazníky. Jak se tvoří kampaň, ve které hrají hlavní roli přímo zaměstnanci značky?

 

1200x628 (1).jpg

Co spolu upečeme dnes?

Magnum Home je jedním z našich dlouholetých klientů. Minulý rok a po téměř 30 letech se rozhodl vystoupit ze stínu své top značky KitchenAid, amerického výrobce kuchyňských spotřebičů. Jeho produkty prodává jako jediný oficiální distributor na českém a slovenském trhu.

Než jsme začali plně komunikovat pod hlavičkou Magnum Home, upekli jsme s KitchenAid vyladěný adventní instakalendář nebo vyhráli kategorii retenčního marketingu za e-mailing na WebTop100, a tak jsme měli na co navazovat.

Jaké překážky jsme řešili?

Jenže síla značky KitchenAid byla firmě Magnum Home vlastně na obtíž, a to navzdory spolupracím s influencery a lokálními podniky. V grafice převažovaly produkty KitchenAid, a tak tato ryze česká značka postrádala autenticitu. Vybudovat brand této vyškovské firmy jsme museli takřka od základů.

V Magnum Home ale naštěstí pracují ženy, které značku KitchenAid milují a znají její přístroje do posledního šroubku. A proto jsme je využili pro ztvárnění průniku mezi značkou KitchenAid a Magnum Home, jako jejich českým distributorem, jehož přidanou hodnotu chceme komunikovat především. Proto i jeden z našich claimů říká:

„Víme, co váš robot umí.”

Tvář značky je mnohdy blíž, než si myslíte. Kdo zná produkty lépe než vaši zákazníci? Jasně, že vy! Nejlepším ambasadorem vaší firmy můžete být vy sami a máte jedinečnou šanci k tomu přidat i něco navíc.

brand-carousel-MagnumHome.jpg

Můžete být sami sobě influencerem?

Jen odbornost mnohdy nestačí. Musíte ukázat také lidskost a vaše pochopení zákazníka. S Magnum Home jsme tak začali budovat brand pomocí tváří skutečných lidí, kteří za značkou stojí.

Vše tak měli pod kontrolou, je to levnější, trefnější a lidé budou mít pocit, že je opravdu znají. A je to efektivnější než hledat influencera, který ke značce sedne.

Před světla reflektorů jsme proto postavili pět zaměstnankyň, které jsou se zákazníky denně v kontaktu a produkty KitchenAid používají i pro své rodiny. Domluvili jsme fotografa, našli dvě vhodné kuchyně a vyrazili na brandové focení a natáčení. Upekli jsme tak společně spoustu materiálu, který jsme poté doplnili o vhodné claimy ladící se značkou a problémy cílovky.

brand-kampan-MagnumHome-mockup.jpg

Známe recept na úspěch

Claimy nejsou nahodilé – vše jsme postavili na Magnum Home. Základem však byl společný workshop o firmě, jejích výhodách a nevýhodách, cílové skupině a motivaci zaměstnanců v ní pracovat.

Cílem bylo dostat do popředí Magnum Home, a přitom zachovat jejich vztah se značkou KitchenAid. Jak to ale udělat? Zjistili jsme, že recept na úspěch máme celou tu dobu před sebou. Tou tajnou ingrediencí je UM, který odlišuje příběhy značky a konkrétních lidí od konkurence. A na základě něj jsme sestavili sadu stěžejních témat, která do kampaně promítneme – například: radíme zákazníkům s výběrem i pečením, naše přístroje vám uvolní ruce, i my pečeme s láskou nebo žijeme tím, co děláme.

Jak vidí spolupráci a kampaň samotný klient?

„Na novou brandovou komunikaci máme skvělé ohlasy. Přestože to chtělo trochu odvahy, koncept nám – milovnicím KitchenAidu i značce Magnum Home – dokonale sednul. Navíc ladí i s celkovým komunikačním směřováním značky KitchenAid. Oceňujeme také velký potenciál tohoto nápadu, který více a hlavně kreativně rozehrajeme v průběhu roku 2025.”

Klára Gottvaldová, marketing Magnum Home

brand-kampan-citace

Proč tvořit autentický obsah?

Autentické fotky a videa pomohou při budování brand awareness a důvěryhodnosti značky. My je využili v brandových kampaních, příspěvcích na sociálních sítích a RTB reklamě. Vhodné je promítnout je také na web, aby i zákazník věděl, s kým se může poradit ohledně výběru produktu, reklamace, nebo třeba ohledně samotné přípravy jídla.

O úspěšnosti naší brandové kampaně rozhodne jen čas. Magnum Home má každopádně dobře připravenou pozici pro získání mnohem větší důvěry a nezaměnitelnosti v očích ještě většího množství zákazníků.

Upečeme to i s vámi

Co si z toho všeho odnést?

  • Tváří značky se můžete stát i vy. Pokud svými produkty opravdu žijete a jste zároveň i zástupcem cílové skupiny. Chce to však dobrý nápad a strategii, jak jej efektivně převést do reality.

  • Rozumíte dobře produktům a cílovce? Ukažte to! Nestavte celou komunikaci jen na produktech, ale přidejte i něco ze sebe.

Pokud nevíte, jak na to, najděte si k sobě dobrého partnera, který vám s komunikací pomůže. My víme, jak na to, a to nejen co se týče budování brandu – pomůžeme vám s návrhem nové kreativy vaší značce na míru, placenými reklamami i nastavením analytiky. Stačí se nám ozvat!

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence