Dne 22. 10. 2024 publikoval Michal Šíma
Rudolf Jelínek měl letní kampaň od nás. Od idee přes posty až po reklamy, vše v režii In creative. A se skvělými výsledky. Přečtěte si, jak jsme tvořili komplexní letní kampaň, která výrazně pomohla s prodeji klíčového produktu.
Pro tradičního výrobce pálenek Rudolfa Jelínka spravujeme sociální sítě pro Česko a Slovensko. V létě jsme si k tomu přibrali i velmi příjemnou a důležitou činnost navíc – velkou letní kampaň, která měla přesah do všech komunikačních kanálů nejen v onlinu. Přečtěte si, jak se dělá kampaň pro tradiční značku, která chce v létě trochu změnit podporu svého portfolia, omladit cílovku a ukázat něco nového.
Podporu prodeje Elixíru z bezového květu jsme si vzali na starost od začátku do konce – od ideamakingu přes copy landing page, grafiku, scénáře videí až po bannery a posty všeho druhu. Jednoduše end-to-end kampaň se vším všudy včetně samotného výkonu, navíc se skvělými výsledky.
Cílem bylo podpořit prodej produktu Elixír z bezového květu. Proč? Protože v létě je tradičně slabší sezóna slivovice a jiných destilátů, které jsou tradiční vlajkovou lodí Rudolfa Jelínka.
Elixír z bezového květu je ale něco jiného. Je to mnohem jemnější záležitost, ideální do letních drinků, takže naše komunikace se hemžila recepty na Hugo Spritz, případně tradiční Kozičky. A kreativy tomu odpovídaly. Rudolf Jelínek se zabarvil do letních tónů, omládl a přitáhl pozornost odvázanou komunikací jako vystřiženou z letních festivalů, vodáckých táborů a dalších míst, která v létě jednoduše musíme navštívit.
Každá úspěšná kampaň potřebuje silnou ideu, která bude mít přesah do vícera exekucí. My jsme proto zvolili jednoduchý koncept, který má zároveň přesah do různých provedení a může být chápán v různých situacích různě. #Bezdotoho je hashtag odkazující na samotný bez jako základní surovinu elixíru, zároveň jde o výzvu „Běž do toho!”.
A protože dnešní komunikace svázaná messengerovými nástroji už běžně ztrácí háčky a čárky, byla další část dvojsmyslné ideje nasnadě. Leto bez hacku je koncept, který ukazuje na ztrátu háčků v naší komunikaci a zároveň ukazuje na to, že léto je tak skvělé, že nemá cenu řešit žádné malé háčky a prostě si jej užít. A tak komunikace Rudolfa Jelínka na 3 měsíce ztratila interpunkční znaménka a začala se odehrávat v dialogových bublinách. V některých bannerových sadách jsme je však pro jistotu ponechali, protože Léto bez háčků funguje tak jako tak.
Ať už se do kreativy pustíte s jakékoli strany, každá idea by měla být:
Video na YouTube, branding na Seznamu, facebooková soutěž i banner v Meta Ads, tam všude se komunikovalo bez háčků. Leto bez hacku navíc nikdo veřejně nepranýřoval za další možný smysl – hack, hacknout. Zato háček na lodi, ten se nám hodil. I bez něj a bez pádla totiž loď dobré zábavy může plout.
Několik bannerových sad, animace receptů, branding v různých variantách, content na 3 měsíce, hrané video, fotografie… Málokdy se v našem oboru stane, že je celá kampaň připravená od A do Z ještě před spuštěním.
Naopak je někdy výhodou, že kampaň si udržuje dynamiku a vy můžete reagovat na vývoj čísel a oblíbenosti různých formátů. Také proto jsme Leto bez hacku startovali vybaveni animacemi receptů, fotkami z úvodní produkce a vlastní kreativitou. Vše ostatní vznikalo v jejím průběhu.
Mohli jsme proto testovat a formáty přidávat. V průběhu jsme obměnili bannerové sady, přidali hrané video a fotky ze stejného produkčního dne, aby vše dohromady pěkně hrálo – stejní herci ve videu, stejní hrdinové statických obrázků.
A jelikož se kampaň řečí čísel i pocitově rozběhla více než dobře, přišel další úkol. Zpracovat vše i pro Slovensko. A to není z kreativního pohledu jednoduché, zvlášť pokud vše stojí na slovní hříčce #Bezdotoho. Ano, slovensky se bez řekne baza. A tak dostala slovenská kampaň jednoduchý název: Leto chutí lepšie s Elixírom. Komunikace u našich sousedů neztratila háčky, ale ani letní pohodu a celkový uvolněný vibe plný drinků a smíchu.
Trend nejen v online marketingu je jednoznačný. Rozhodující jsou kreativy a formátová pestrost. Abychom zákazníka zaujali v době čím dál horších možností cílení, musíme budovat silný brand. Proto byla nedílnou součástí kampaně také RTB reklama v podobě bannerů a brandingu.
K tomu jsme zapojili také elegantně vytvořené stopmotion animace s recepty na letní drinky. Hrané video jsme navíc přizpůsobili online formátům, takže vzniklo ve stopážích 15s a 30s, a to také ve stories formátu na výšku, který v digitálu oproti tradičním médiím hraje prim.
A nešlo by to ani bez soutěží na sociálních sítích. Těch jsme spustili celkem 6 (2 na českém FB a IG, 1 na slovenském FB a IG) a ohlasy byly skvělé:
Nebyla výjimka, že se zúčastnilo přes 1000 soutěžících.
Některé soutěžní posty získaly přes 100 000 zobrazení.
Soutěž ideálně podpořila ideu kampaně a letní merch spojený s Elixírem.
Jak to vidí klient?
Hravý koncept nám perfektně zapadl do plánované online kampaně. Kreativa převedená do vizuální podoby ve formě videospotu, animací a řady fotografií zafungovala výborně. Nutno podotknout, že kampaň byla doprovázena dalšími obchodně-marketingovými aktivitami napříč trhem. Pozitivní reakce jsme tak zaznamenali nejen na sociálních sítích, kde se naši fanoušci bavili po celou letní sezónu, ale i ze strany reálných zákazníků v gastronomii či retailu. Kampaň naprosto splnila naše očekávání a můžeme potvrdit, že v letním období došlo k výraznému navýšení prodejů Elixíru z bezového květu.
Markéta Matušů, marketingové oddělení Rudolf Jelínek
Jak to vypadá, když vše sečteme? Velmi dobře. Cílem bylo podpořit znalost samotného produktu Elixír z bezu a zvýšit tak prodeje v řetězcích i třeba na festivalech či v restauracích.
Teď to nejdůležitější: V období kampaně červen až začátek září se prodeje Elixíru výrazně zvedly a cíl byl i s naší onlinovou podporou naplněn.
V onlinových metrikách jsme ve srovnání se stanovenými cíli udělali maximum a ve většině sledovaných metrik dvojnásobně překonali avizované cíle:
Plán - KPI |
Realita |
|
Zobrazení |
3 333 333 |
6 849 245 |
Zájem o příspěvek |
133 333 |
237 392 |
Plán - KPI |
Realita |
|
Zobrazení |
1 025 000 |
2 382 518 |
Zájem o příspěvek |
51 250 |
184 854 |
Plán - KPI |
Realita |
|
Zobrazení |
765 000 |
1 602 764 |
Zásah |
382 000 |
392 891 |
Plán - KPI |
Realita |
|
Zobrazení |
1 150 000 |
1 853 692 |
Zásah |
380 000 |
718 832 |
Jednorázová kampaň, nebo dlouhodobá správa? Umíme obojí. Od tvorby konceptu, který vás odliší od konkurence až po mnohaměsíční pravidelnou tvorbu, s níž budete dlouhodobě vynikat. Svěřte nám své kampaně i obsah, dáme to dohromady tak, aby vše dávalo smysl a neslo čísla. Začneme nezávaznou konzultací?