Rok blogu DIPRO: první pozice v SERPu i featured snippet

Dne 23. 2. 2024 publikoval Veronika Jelínková

Vybudovat úspěšný blog, který bude dlouhodobě přivádět nové zákazníky není ze dne na den. Může to trvat dokonce několik let. Se správnou strategií a volbou článků ale získáte první výsledky už za několik měsíců a za rok se můžete těšit z pěkné návštěvnosti.

cs-blog-dipro2

Blog na e-shopu DIPRO jsme rozjeli na podzim roku 2022. Oblast koupelen nám není z pohledu tvorby obsahu cizí, a tak jsme věděli, do čeho jdeme. Nicméně ani tak jsme nepodcenili analýzu konkurence a počítali s tím, že začínáme tvořit zcela nový blog a to nemusí být snadné. Velká část konkurence má již zavedený blog, a proto jsme v rámci strategie chtěli pokrýt i méně hledaná témata, na která se můžeme začít rychle zobrazovat.

Na začátku jsme si stanovili cíle:

  • přivést na blog čtenáře a dosáhnout celkové návštěvnosti 1500 v období prvních 7 měsících tvorby (listopad 2022 – červen 2023),

  • edukovat a inspirovat při budování i údržbě koupelny,

  • zvyšovat povědomí o značce a upevnit vztah mezi zákazníkem a firmou.

A výsledky ročního snažení?

Výsledkem roční (listopad 2022 – říjen 2023) tvorby blogových článků na nový e-shop bylo:

  • 87 publikovaných článků,

  • celková návštěvnost 10 660,

  • přes 82 % návštěvnosti pochází z organického vyhledávání.

navstevnost-dipro

Návštěvnost blogu strmě roste.

V SERPu jsme se na relevantní klíčová slova umístili na prvních třech pozicích a obsadili jsme také ty nulté. Například na dotazy černé spáry v koupelně, nebo jak sundat obklady bez poškození jsme získali rozšířený výsledek vyhledávání (featured snippet) a podpořili tak znalost značky.

snippet-odstranit

Na vyhledávací dotaz "jak sundat obklady bez poškození" se článek zobrazuje na nulté pozici.

snippet-plisen

Na vyhledávací dotaz "černé spáry v koupelně" se článek zobrazuje na nulté pozici.

Publikační plán

Mít připravený plán je základ. Blogové články plánujeme vždy s předstihem a při tvorbě zadání už počítáme s dalšími marketingovými aktivitami. Díky tomu usnadníme pohyb robotů po e-shopu a zvýšíme hodnotu článků. 

Témata článků jsme nevybírali náhodně. Zvolili jsme relevantní oblasti a zohlednili různá témata, která cílovou skupinu mohou zajímat: rádce při výběru, rádce při instalaci či montáži a inspirativní články

Nezaměřovali jsme se jen na články, které by měly za úkol prodat dlažbu, obklady či sprchový kout, ale chtěli jsme vytvořit komplexní magazín, který čtenáře provede od prvních myšlenek na rekonstrukci koupelny až po její údržbu. Od fáze SEE až po fázi CARE.

Nepostradatelným pomocníkem se při sestavování plánu článků a zadání pro tvorbu stala analýza klíčových slov, díky které jsme vytipovali žádaná témata. Současně jsme zpracovávali další témata, která cílovou skupinu zajímala.

Standardy každého článku

Jedním z našich cílů bylo přivést na blog čtenáře. A ideálně za co nejméně peněz. Proto jsme při tvorbě nezapomínali na SEO standardy, které článkům pomohou:

  • využívání relevantních klíčových slov,

  • interní prolinkování,

  • strukturování

  • nebo meta texty.

Podpora všech kanálů

Vypublikováním blogového článku naše práce ale neskončila. Nespoléhali jsme pouze na organické vyhledávání, ale využili i další kanály. V reklamě ve vyhledávání a na sociálních sítích jsme tak našim fanouškům představili nejnovější či sezónní články a zvýšili tak povědomí o značce.

 

zdroj-navstevnosti-dipro

A co splnění cílů?

Pomyslnou hranici 1500 návštěv blogu jsme překonali už v dubnu 2023, téměř 3 měsíce před původně stanoveným termínem. Návštěvnost neustále strmě roste a těží ze základů strategie

Díky zobrazení na nultých a prvních pozicích jsme také zvýšili povědomí o značce a skladbou témat článků pokrýváme jak inspirace, tak péči o koupelnu. 

Jak jsme zmínili, jeden rok blogové tvorby může doručit pěkné výsledky, nicméně budování kvalitního magazínu vyžaduje delší čas. Díky datům z prvního roku můžeme strategii upravit, abychom dosáhli ještě lepších výsledků. 

 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence