Testujte své reklamy – nyní ještě efektivněji

Dne 10. 3. 2017 PPC

K tomu, abyste své zákazníky na Facebooku poznali co nejlépe, musíte testovat. Klasické A/B testování představuje testování dvou či více sad reklam, u kterých je vždy změněna pouze jedna proměnná, kterou si zvolíme. Pokud chceme testovat různá umístění facebookových reklam, např. v pravém sloupci nebo v kanálu příspěvků, pak vše ostatní musí být stejné. Změněné bude pouze dané umístění reklam. Tento způsob má ovšem určitý zádrhel – stále cílíme na stejnou skupinu lidí. Reklamy si tudíž mohou konkurovat a výsledky mohou být zkreslené. Co s tím?

Facebook před časem představil nové testování sad reklam, tzv. split test. Jeho nesporná výhoda je v tom, že cílíme na různé neprolínající se skupiny, reklamy si nekonkurují a všechny sady reklam mají v aukci stejnou šanci. Jinými slovy, Facebook vezme vzorek X lidí a ukáže mu jednu sadu reklam. Zároveň ukáže jinou sadu reklam (změněnou právě o jednu testovanou proměnnou), ale vzorku Y lidí. Nemůže se tedy stát, že vidíte reklamu jednou v pravém sloupci a podruhé na své timeline. Řekněme si to na rovinu, když klikneme na nějakou reklamu, která nás zaujala, pak určitě nepotřebujeme, aby se nám, ač na jiném místě, stále objevovala a vyzývala nás, abychom na ni klikli.

Split testem tedy určíte nejvhodnější cílovou skupinu, nejlepší umístění reklam nebo si otestujete různé strategie optimalizace doručování.

 

Jak na to?

Pokud jste se rozhodli split test použít, pak ho lze jednoduše vytvořit v Power Editoru při tvorbě kampaně. Připravit si můžete dvě či více sad reklam. Zatím můžete split test použít v kampaních zaměřených na konverze, generování potenciálních zákazníků a instalace aplikací.

Pro příklad použijeme kampaň navrženou za účelem tvorby konverzí. Po vybrání účelu kampaně zaškrtněte políčko Vytvořit split test a volbu potvrďte tlačítkem Pokračovat.

 

 

11

Zdroj: Power Editor

Poté se dostanete do sady reklam, kde si zvolíte konverzní událost. Zde pro příklad vybíráme Nákup.

 

2

Zdroj: Power Editor

V další části si zvolíte, jakou proměnnou budete chtít testovat. Podle vašeho výběru se vám již zobrazí daná část v sadě reklam, kde si už vyberete rozdíly v sadách reklam, abyste tyto rozdíly mohli otestovat.

 

3

Zdroj: Power editor

V poslední části sady reklam si už jen navolíte rozpočet a naplánujete časové období, po které bude váš split test běžet. Rozpočet můžete mít mezi jednotlivými sadami reklam rozložen buď rovnoměrně, anebo váženým průměrem (např. sada reklam 1 vyčerpá 20 % rozpočtu a sada reklam 2 vyčerpá zbylých 80 % rozpočtu). V plánu si nastavíte začátek a konec split testu. Facebook doporučuje nastavit tyto testy na délku 3–14 dní.

 

4

Zdroj: Power Editor

Po nastavení všech částí v sadě reklam se dostanete k tvorbě samotných reklam. Reklamy už vytváříte tak, jak jste zvyklí.

Jakmile dokončíte veškeré úpravy, bude se split test v Power Editoru zobrazovat následovně:

 

5

Zdroj: Power Editor

Zde jsme si vytvořili tři sady reklam, u kterých jsme si pokaždé zvolili jinou optimalizaci doručování. Ve všech třech sadách jsme ponechali automatickou nabídku ceny za výsledek. Všechny tři sady reklam mají stejné reklamy.

Výhodou tohoto testování je také to, že Facebook sám poskytne po skončení testování analýzu a výsledek testování e-mailem.

 

Potřebuji změnu! Můžu ji provést?

Po vytvoření split testu a následném spuštění můžete upravit pouze plán nebo rozpočet testu. Žádné další úpravy Facebook nepovoluje, protože by mohly mít negativní vliv na samotné testování.

Split test můžete vypnout tak, že v úpravách zvolíte možnost „zrušit test”. Po ukončení testování se reklamy budou doručovat normálně a sady reklam budete moct libovolně upravovat. Pokud split test zrušíte předčasně, Facebook nestanoví žádného vítěze testování a ani nepřijde žádný e-mail s výsledky testování.

 

Závěrem

Testování je základ a my to víme. Jedině takto poznáme chování cílových skupin. Používáte testování i vy? Pokud byste si s čímkoliv nevěděli rady, pak vám rádi poradíme a vše pro vás nastavíme.

 

Lucie Křivánková

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence