Více je někdy více. Multiprodukt válcuje klasické kampaně

Dne 13. 6. 2018 PPC Social

Může se zdát, že jsme si známé rčení trochu popletli, ale není tomu tak. Za tímto výrokem si stojíme, tedy alespoň co se počtu obrázků na jednu facebookovou reklamu týče. A podloženo to máme i studií. Formát carousel, též známý jako multiproduktová rotující reklama, v našem increativním prostředí intimně zvaný „mulťák“, esteticky obohacuje facebookové kanály a zvyšuje marketingový potenciál již nějakou dobu. Řekli jsme si proto, že nastal čas podívat se mulťáku na metriky.

Z kreativního hlediska je zřejmé, že multiproduktový formát dává mnohem více prostoru se předvést (čtěte jako „dá se na tom opravdu fantasticky vyřádit“), než je tomu u formátu klasického. Plný potenciál tohoto formátu využijí především ti, kteří rádi překračují hranice a dokáží uvažovat „out of the box“.

 

Vice-je-nekdy-vice-2.jpg

Hrajte si s prostorem.

Zdroj: facebooková stránka Autonova.cz

 

Vice-je-nekdy-vice-3.jpg

Vdechněte produktu příběh díky panoramatickému pozadí.

Zdroj: facebooková stránka ZebraSport.cz

 

Vice-je-nekdy-vice-4.jpg

I klasické pojetí „co okno, to produkt” může být efektní.

Zdroj: facebooková stránka Jonal Peugeot Hodonín

 

Čísla řeknou více než tisíc slov

Kreativní možnosti multiproduktové reklamy asi není nutno více demonstrovat. Jak je na tom ale mulťák v cifrách? Vzorek pro naše marketingové bádání čítal 53 dlouhodobě běžících sad reklam napříč 8 klienty různých zaměření, takže byla vyloučena tendenční popularita mulťáku v rámci jednoho odvětví. U každého vybraného klienta byly spuštěny kampaně obou předmětných formátů. A výsledky mluvily jasně ve prospěch multiproduktu.

Kliknutí na odkaz bylo u rotujícího formátu v průměru o 129 % vyšší než u klasických reklam. Stejně tak byl větší počet akcí, konkrétně o 127 %. Nejvýznamnější rozdíl byl zaznamenán u CTR, které v případě multiproduktu převýšilo standardní reklamu téměř 3krát!

A vzhledem k tomu, že je tento formát očividně líbivější a klikavější, šla dolů i jeho cena. Cena za proklik byla nižší o skoro 40 %. Vaše kampaně s multiproduktem tedy mohou být hezčí, úspěšnější a levnější.

 

Kam s ním?

Když už jsme byli v tom analyzování, podívali jsme se rovnou i na to, jak je na tom formátový vítěz s doručováním. Globální statistiky hovoří o stále rostoucí úspěšnosti mobilních reklam. V současnosti se většina propagačních snah točí kolem mobilních zařízení, reklama v mobilu si podle statistik vede skvěle ve všech metrikách.

V průběhu posledních deseti let začal růst útrat za mobilní reklamu zprvu pozvolna a následně hodně strmě stoupat. A to na úkor reklam v klasickém počítači. Věříme, že tento trend ještě zdaleka není na ústupu, ba právě naopak. O důležitosti optimalizace webu pro mobilní zařízení jsme už před nějakou dobou také psali.

 

Vice-je-nekdy-vice-5.png

Trend růstu útrat za reklamy v mobilních zařízeních.

Zdroj: mobyaffiliates.com

 

Co se CPC týče, vzhledem ke zvyšující se aktivitě uživatelů na mobilních zařízeních a klesající aktivitě na klasických počítačích dochází k růstu CPC právě na počítačích, zatímco cena za proklik u mobilních zařízení klesá. My tento mobilní trend potvrzujeme i v případě našich multiproduktových reklam. Průměrná cena za proklik je totiž v případě umístění do počítače vyšší o 40 %.

Podtrženo, sečteno a zprůměrováno – čísla mluví jasně. Nepoužíváte k propagaci mulťák? Pak byste své propagační počínání měli přehodnotit. Souboj reklam na Facebooku je tvrdá disciplína, takže je třeba používat osvědčené a fungující nástroje a formáty. A hlavně stále sršet kreativitou!

A jestli je vám většina slov v tomto článku cizích, pak nás kontaktujte a my vám s propagací rádi pomůžeme.

 

Eva Rudová 

Kristýna Mlynářová 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence