Může se zdát, že jsme si známé rčení trochu popletli, ale není tomu tak. Za tímto výrokem si stojíme, tedy alespoň co se počtu obrázků na jednu facebookovou reklamu týče. A podloženo to máme i studií. Formát carousel, též známý jako multiproduktová rotující reklama, v našem increativním prostředí intimně zvaný „mulťák“, esteticky obohacuje facebookové kanály a zvyšuje marketingový potenciál již nějakou dobu. Řekli jsme si proto, že nastal čas podívat se mulťáku na metriky.
Z kreativního hlediska je zřejmé, že multiproduktový formát dává mnohem více prostoru se předvést (čtěte jako „dá se na tom opravdu fantasticky vyřádit“), než je tomu u formátu klasického. Plný potenciál tohoto formátu využijí především ti, kteří rádi překračují hranice a dokáží uvažovat „out of the box“.
Hrajte si s prostorem.
Zdroj: facebooková stránka Autonova.cz
Vdechněte produktu příběh díky panoramatickému pozadí.
Zdroj: facebooková stránka ZebraSport.cz
I klasické pojetí „co okno, to produkt” může být efektní.
Zdroj: facebooková stránka Jonal Peugeot Hodonín
Kreativní možnosti multiproduktové reklamy asi není nutno více demonstrovat. Jak je na tom ale mulťák v cifrách? Vzorek pro naše marketingové bádání čítal 53 dlouhodobě běžících sad reklam napříč 8 klienty různých zaměření, takže byla vyloučena tendenční popularita mulťáku v rámci jednoho odvětví. U každého vybraného klienta byly spuštěny kampaně obou předmětných formátů. A výsledky mluvily jasně ve prospěch multiproduktu.
Kliknutí na odkaz bylo u rotujícího formátu v průměru o 129 % vyšší než u klasických reklam. Stejně tak byl větší počet akcí, konkrétně o 127 %. Nejvýznamnější rozdíl byl zaznamenán u CTR, které v případě multiproduktu převýšilo standardní reklamu téměř 3krát!
A vzhledem k tomu, že je tento formát očividně líbivější a klikavější, šla dolů i jeho cena. Cena za proklik byla nižší o skoro 40 %. Vaše kampaně s multiproduktem tedy mohou být hezčí, úspěšnější a levnější.
Když už jsme byli v tom analyzování, podívali jsme se rovnou i na to, jak je na tom formátový vítěz s doručováním. Globální statistiky hovoří o stále rostoucí úspěšnosti mobilních reklam. V současnosti se většina propagačních snah točí kolem mobilních zařízení, reklama v mobilu si podle statistik vede skvěle ve všech metrikách.
V průběhu posledních deseti let začal růst útrat za mobilní reklamu zprvu pozvolna a následně hodně strmě stoupat. A to na úkor reklam v klasickém počítači. Věříme, že tento trend ještě zdaleka není na ústupu, ba právě naopak. O důležitosti optimalizace webu pro mobilní zařízení jsme už před nějakou dobou také psali.
Trend růstu útrat za reklamy v mobilních zařízeních.
Zdroj: mobyaffiliates.com
Co se CPC týče, vzhledem ke zvyšující se aktivitě uživatelů na mobilních zařízeních a klesající aktivitě na klasických počítačích dochází k růstu CPC právě na počítačích, zatímco cena za proklik u mobilních zařízení klesá. My tento mobilní trend potvrzujeme i v případě našich multiproduktových reklam. Průměrná cena za proklik je totiž v případě umístění do počítače vyšší o 40 %.
Podtrženo, sečteno a zprůměrováno – čísla mluví jasně. Nepoužíváte k propagaci mulťák? Pak byste své propagační počínání měli přehodnotit. Souboj reklam na Facebooku je tvrdá disciplína, takže je třeba používat osvědčené a fungující nástroje a formáty. A hlavně stále sršet kreativitou!
A jestli je vám většina slov v tomto článku cizích, pak nás kontaktujte a my vám s propagací rádi pomůžeme.