Dne 8. 2. 2024 publikoval Jakub Horáček
Kdo v neustále se měnícím světě marketingu zaspí, nemá šanci. Proto je důležité koukat se pořád dopředu, sledovat trendy a být na jedné lodi s klienty. Jaké faktory ovlivní rok 2024 z pohledu klientů i marketingových agentur? Jak se mění vnímání marketingu a jeho propojení s byznysem? A co firmy vlastně očekávají od svého marketingu? O tom jsme si povídali s CEO In creative Jakubem Horáčkem a v článku jsme vybrali 4 okruhy, nad kterými je třeba v roce 2024 opravdu přemýšlet.
Bez nich to nešlo a v budoucnu už vůbec nepůjde. E-commerce prošlo změnami jako je nástup GA4 nebo cookies. Z mého pohledu nejsou analytické schopnosti firem stále tam, kde byly před změnami. Zároveň je třeba celý přístup přehodnotit a čerpat data nejen z onlinových nástrojů, ale i ze všech ostatních zdrojů. Proto naše rozhodnutí často opíráme o přímá data například z účetních systémů, transakční data a podobně.
Analytická činnost je jednoduše must have a to nás tlačí do posílení expertízy týkající se byznysových znalostí. Rozhodnutí postavená na reálných datech budou v budoucnu oddělovat progresivní a růstové projekty od těch, které pojedou setrvačností a dříve či později se dostanou do problémů.
„Dříve to dělala většina agentur tak, že se podívala do Google Analytics, a z toho se dělaly závěry. Dnes musí být celý pohled mnohem komplexnější."
Výkonnostní marketing je z pohledu In creative už téměř buzzword. Dávno pryč je doba, kdy byl marketing jen o zapnutí kampaní. Dnes musí být vše mnohem promyšlenější a samotný výkon nebo jiný dílčí nástroj, na který se upne pozornost, už nestačí. Proto v rámci spoluprací s klienty sledujeme celý trh, konkurenci, vyhodnocujeme veškerá data a samozřejmě pečujeme o brand.
Jednoduše řečeno je třeba hledat cesty, jak klientům opravdu pomoct. Není to jen o vyladění Google Ads, byť by byly sebelepší. Úspěšné agentury klientovi vytvoří strategii, která bere v potaz pozicování brandu, jeho sílu, požadavky byznysového růstu a podle toho postupují k dílčím taktickým krokům.
„Pozice In creative se mění. Nejsme ti, kdo bezmyšlenkovitě naplní zadání od klienta. Naopak sami hledáme místa toho nejefektivnějšího uplatnění. Třeba péče o dlouhodobou hodnotu vracejícího se zákazníka je teď velkým tématem u většiny našich klientů."
Co vlastně chtějí firmy od marketingových agentur, a na co se připravit v letošním roce? Úspěšní budou ti, kteří dokáží své klienty vzdělat a ukázat jim, že uvažovat omezeně v rámci jednoho nástroje už nelze. Když například firma přichází s požadavkem na spuštění e-mailingu či výkonnostních kampaní, zkušená agentura by neměla bezmyšlenkovitě plnit tato přání, ale na základě byznysové konzultace jít po podstatě věci.
Proč tyto nástroje? Jsou opravdu důležité a mohou být efektivní? Přivedou relevantní zákazníky a přivedou je na místa, kam chceme? Při spolupráci je proto zásadní stanovit si byznysová očekávání, a ty plnit na základě dat, zkušeností a expertízy. Plnit pouze přání klientů už je z pohledu profesionální agentury nedostačující.
„Ve 100 % případů velice rychle zjistíme, že vyřešit pouze daný požadavek nestačí. Jsme silní v tom udělat si vlastní analýzu aktuálního stavu a navrhnout opravdu efektivní řešení. "
Pryč jsou časy, kdy firmy ve specifických oborech nad onlinem mávli rukou. Vzhledem k tomu, jak jejich zákazníci čerpají informace, v čem žijí a jak jsou ovlivňováni, musí jim jít v onlinu naproti úplně všichni. Ne vždy má samozřejmě online marketing přímý vliv na byznys, ale potřebu budovat důvěru pro partnery, zaměstnance i přímé zákazníky má každý. Kdo totiž není vidět, důvěryhodnost rychle ztrácí.
„Nezáleží na oboru. Doba se mění a srozumitelná prezentace v online prostoru je naprosto klíčová úplně pro každého, byť neexistuje šablona a každému hledáme tu jeho cestu."
Chcete získat spolehlivého a zkušeného marketingového partnera? Ozvěte se nám, na váš byznys se podíváme se strategickým nadhledem i precizností v taktických činnostech.