Vývojáři z Facebooku nikdy nespí. To je prokázaná věc. Místo toho se totiž usilovně snaží pomoct firmám dostat jejich produkt či službu k co nejspecifičtějšímu okruhu potenciálních zákazníků. Tentokrát Facebook přináší opravdu praktické zlepšováky: možnost cílit na instagramová publika a srovnávat výsledky reklamy v různých časových obdobích. A není to vůbec složité!
Facebook neustále rozšiřuje možnosti vytváření okruhů uživatelů a nově umožňuje v reklamách cílit na instagramová publika. Je to funkce, která se vyplatí ve většině remarketingových kampaní. Poslouží totiž k efektivnímu navýšení počtu sledujících na Instagramu a také k tvorbě Lookalike publik, na která poté můžete své kampaně cílit.
Lookalike publika totiž pomáhají najít skupiny uživatelů sociálních sítí, kteří se podobají vašim fanouškům, stávajícím zákazníkům a lidem, kteří chodí na váš web, a to i napříč zeměmi a kontinenty. Pomáhají tam snadno získat zákazníky nové.
Je to jednoduché. Ve svém Business Manageru se v položce Okruhy uživatelů postupně proklikejte následujícími možnostmi:
1. Vytvořit vlastní okruh;
2. Projevený zájem;
3. Firemní instagramový profil;
4. vyberte například „Každý, kdo projevil zájem o vaši firmu” nebo jinou z možností;
5. zvolte časové období, na které se má projevená aktivita vztahovat;
6. okruh pojmenujte a publikum uložte.
Vyberte typ projeveného zájmu a délku časového období, kdy byla projevena.
Zdroj: In creative
Druhou facebookovou novinkou je nedávno zpřístupněná možnost porovnat časová období, ve kterých daná reklama běžela. Díky tomu se můžete jednoduše podívat na analýzu výsledků za libovolná dvě časová období. Můžete zvolit například předchozí a aktuální měsíc a zkoumat zlepšení či zhoršení sledovaných metrik.
V horní části správce reklam klikněte na záložku „Časové období” a zatrhněte možnost „Porovnat”. Poté zvolte dvě libovolná časová období a potvrďte.
Facebook nově umožňuje srovnání výsledků kampaní v různých časových obdobích.
Zdroj: In creative
U každé metriky máte k dispozici tlačítko pro rozbalení hodnot. Snadno si tak zobrazíte hodnoty za každé sledované období, včetně jejich rozdílu a jeho procentuálního vyjádření.
Zdroj: In creative
Můžete si vybrat různá rozdělení, sledovat jejich vývoj v čase a zjistit například to, zda je počet kliknutí v průběhu času vyšší u mužů, či žen, zda je výhodnější umístění v kanálu příspěvků, nebo v pravém sloupci, případně jaký je optimální věk publika.
Sledujte například, zda na vaši reklamu v průběhu času lépe reagují ženy, či muži.
Zdroj: In creative
Už máte některou z novinek ve facebookových reklamách vyzkoušenou? Nebo potřebujete poradit? Podívejte se, co všechno s Facebookem a PPC umíme, a neváhejte se na nás obrátit. Těšíme se na vaši zprávu!